Pinnen in Peru met Mastercard !

Hoi,

Ik heb onlangs een bericht ontvangen van mijn bank (ING) dat de Mastercard functie niet meer zal werken buiten Europa…dus kan je niet meer pinnen in Peru bijvoorbeeld ,nog iemand last van ?

Ik pin hier elke week wel zo een beetje met mijn ING kaart (Maestro wat het zelfde is als Mastercard toch?) en tot op heden nog geen probleem, vorige week nog gepind.
het zou niet fraai zijn als het niet meer zou kunnen, dan ben ik toch weg bij de ING! Waar en wanneer heb je dat bericht precies gekregen, per post email?

Ik heb dat bericht enkele weken terug gekregen ,ik heb ook Maestro op mn kaart staan…tzal dat zijn dan…want ook Argenta heeft me dit laten weten !Als ik morgen in Lima ben ga ik es ff testen…ik hoop wel dat dat blijft werken…ik doe wel aan onlinebankieren en heb een rekening hier ook…maar in geval van is die INGkaart toch handig !De reden is om misbruik tegen te gaan !Of is dat alleen bij de Belgische banken ?

Hmm ik hoop dat je ongelijk hebt :wink:
Ik moet zoiezo even pinnen dus zal dadelijk even kijken of het nog werkt!

Qua kosten kan ik trouwens pinnen bij de BCP aanraden, die zijn bij mijn weten de goedkoopste (2 euro per transactie). Overige banken rekenen meer.

Ik hoop het ook …!!ben met BCP aangesloten…de transfers gaan wel best maar soms heb ik mijn ING nodig enja als dat niet lukt…moet ik echt optijd alles verzenden anders kom ik in problemen he…
Ik postte dit maar ,dat reizigers niet voor een verrassing staan he !

Maestro is voor betaalpassen, Mastercard voor creditcards.
Is niet hetzelfde.

Heb gisteren nog gepind met mijn Postbank/ING/Maestro/Mastercard pinpas in Peru. Geen enkel probleem. Misschien is het zo dat je niet meer met de creditcard functie van de pinpas kan pinnen, dat weet ik niet want dat gebruik ik eigenlijk nooit, maar het gewone pinnen gaat gewoon prima.

GrDonny
Proyecto Peru Spaanse les en vrijwilligerswerk

Ik heb het daarstraks geprobeerd …en de kaart werkt NIET meer !
Ik vind het raar dat bij jou nog wel gaat …telt dat alleen bij de Belgische banken dan…?Pfff dat zou dan toch weer een mooie regeling zijn !

Ja dat geld alleen maar voor Belgische banken.
Je moet even bellen naar de ING of andere bank en daarna wordt je kaart binnen 10 minuten weer geactiveerd.
Is echt waar, ik heb hetzelfde gedaan

Nederlandse banken hebben dat niet.

Wat voor nut heeft dat dat de Belgische banken de Maestro - mastercard funtie blokkeren als dat niet door alle Europese landen wordt gedaan…?
Dus gewoon naar ING Belgie bellen en dat komt in orde ???

Afhankelijk van hoe vaak je geld opneemt kun je beter het betaalpakket nemen. Dan betaal je de 2 euro namelijk niet. Het betaalpakket is EUR 8,25 per kwartaal en bevat o.a. gratis pinnen in het buitenland. Ik heb dit pakket genomen en kan gratis pinnen bij BCP en Scotia. De andere banken rekenen wel kosten (maar geen kosten van ING dus).

De passen van de Nederlandse ING Bank blijven gelukkig wel werken. Het is overigens niet alleen een Belgische zaak dat de passen niet standaard in Peru werken. Van Amerikanen hoor ik ook vaak dat ze de bank moeten bellen om de pas te laten activeren voor gebruik in Peru. Vaak is dat ook nog eens alleen tijdelijk en moeten ze steeds weer bellen.

Ja, echt waar je moet gewoon bellen naar Beligië, en je kaart wordt weer gedeblokkeerd
Ik heb echt geen idee waarom ze het doen, maar even bellen en hij doet het weer.

1 like

Dit is wat ik ontvangen heb …na een mailtje naar ING Belgica

Patrick,

Inderdaad sinds 15 januari 2011 hebben de Belgische banken het gebruik van de maestro functie buiten Europa geblokkeerd uit veiligheidsoverwegingen.
Hoe de politiek van de Nederlandse banken hiervoor is durf ik niets zeggen.
Dit heeft niets te maken met Mastercard, de maestro functie is gekoppeld aan de gewone bankkaart.

Wij kunnen uitzonderlijk deze blokkering opheffen, voor een periode van 3 maanden.

Mvg,

Ludo Van Genechten
Commercieel medewerker
ING Hasselt

[EMAIL=“Hasselt.centrum@ing.be”]Hasselt.centrum@ing.be

Zoals je ziet is dit weer een Belgisch fenomeen !!!