Las net op diverse fora van diverse aziatische landen (oa dutch-phforum.com) dat je vanaf 17 januari 2011 niet meer kunt pinnen met meastro omdat de europese banken overgaan op een chipsysteem ipv een magneetstripsysteem, ik las ook dat op de filippijnen alle banken worden uitgesloten, wie weet hier meer van?![]()
ik heb gehoord dat alleen Belgische banken problemen gaan krijgen, en de Nederlandse niet.
Zie hier wat artikels hierover:
http://www.fd.nl/artikel/20680735/belgische-banken-blokkeren-maestro
idd de belgische kaarten kun je niet meer gebruiken over een paar dagen
de nederlandse wel
ik heb een rabo wereldpas en daar veranderd niks aan
moet alleen elke maand een bedrag online overmaken van mijn belgische naar mijn nederlandse rekening
heel vreemd maistro nederland blijft dus wel werken daar en de belgische niet om froude uit te sluiten
wie is nu eindelijk de oplichter de belgen of de phils
pffffffff
Iemand die met een Nederlandse bankpas na 17 januari 2011 j.l. nog geld heeft gepind bij een bank op de Filippijnen? Graag laten weten of dat nog steeds zonder prolemen kan. Wel hoorde ik van diverse mensen dat al geruime tijd Filippijnse banken wanneer je pint met een buitenlandse bankpas 200 peso per opname kosten in rekening brengen. Absurd bedrag, das bijna een dagloon in Filippijnen.
Mijn abn amropas werd geweigerd:mad: bij de bpi en de metrobank, heb maar gepind met mijn credietkaart, mastercard dat kan nog wel. uiteraard wel ongustige koers 1e=55 php en 4,50 euro opnamekosten, 200 php opnamekosten, maar je moet wat zonder geld geel leven als pute hier.:chin:
Mijn vrouw is nu in de Filippijnen. Ze maakt gewoon gebruik van haar ABN?AMRO pas. Zelf heb ik bij de ING in Nederland geinformeerd. Zij wisten niet eens dat de Belgische bankpassen geblokkeerd waren. Ze verzekerden me tevens dat dat absoluut niet te gebeuren stond voor de Nederlandse bankpassen.
Mijn schoonzus heeft een pinpas van de ING woont in Ormog en heeft zaterdag nog gepint bij de BDO bank:wereld:
Zonder problemen:cheer:
Groet Johan
Op 18 januari 2011 heb ik nog een bedrag met een rabobank meastro pas gepind in Angeles City en niks aan de hand.
Toch ga ik even info vragen bij de rabobank.
Groetjes Jan
Jan, wat is tegenwoordig het maximumbedrag dat je per keer kan pinnen in Filippijnen,is dat 10duizend peso of meer? En verschild dat nog per bank ?
Ja dat klopt 10 duizend peso per dag. Na 24 uur kun je weer 10 duizend
peso pinnen.
Daarom heb ik ook 2 betaalrekeningen, zodat ik 20 duizend per dag kan pinnen
als het nodig is.
Zelf ben ik bij de rabobank dus ik weet niet of er problemen zijn met meastro bij ABN en ING.
Het klopt ook dat je niet bij iedere pinaperaat kan pinnen.
Er staat dan wel meastro op maar het lukt niet om er geld te pinnen.
Dat vind ik soms wel heel vervelend ja.
Zelf overweeg ik cridit card aan te schaffen.
Ok groetjes Jan
je kan meer dan 10000 peso pinnen per dag…maximaal 20000 geloof ik.
een familielid van mijn vrouw gebruikt de ing pas van mij en die werkt gewoon nog en heeft vandaag moeiteloos 15000 peso opgenomen…wel in 2 keer vlak na elkaar. wel kan t per bank verschillen. de zus van ijn vrouw gaat altijd naar de metrobank.
Hoi,
Ik ben net terug Phils en heb geen probleem gehad om geld te pinnen met mijn ING-kaart.
Je moet enkel vooraf, hier in Belgie, naar je ing kantoor gaan en vragen om de blokkering op te heffen.
Dat gebeurd dan automatisch voor 3 maand.
Nadien wordt dat ook automatisch terug geblokkeerd voor de veiligheid.
Groetjes,
Juve.
Ik woon vanaf 3 februari in de Philippijnen en kan gewoon pinnen. Ik kan telkens maar 6000 pesos pinnen maar wel zo vaak als ik wil per dag. Ik ben overgegaan naar een Filippijnse ATM-kaart. Is toch veel voordeliger om een Filippijnse ATM kaart aan te vragen ook gezien de wisselkoersen. Als de Euro duur is , afgelopen week even 64 pesos voor 1 euro dan is het mooi om euro`s over te laten boeken online naar je pesos rekening. Dan heb je weinig onkosten en heb je nooit problemen met geldpinnen.
Groetjes Virago
jongens ik woon in davao en pin elke dag je kan 3x10.000 pesos opnemen met de ing en de rabo wereldpas per 24 uur als je er 10.000 heb gepint gewoon hetazelfde ritueel herhalen en dat 3 keer wel betaal je met je ned pas 200 per 10.000 kosten bij elke bank momenteel wel heb ik 4 accounts hier metro -bdo-bpi-en de ps bank daar laat ik nu in 1 keer al mijn maandsalaris op overboeken kost me via ing 4 euro p.mnd en daar kan ik dan zonder de kosten mee pinnen tot 40.000 ik hoopn dat julie hier iets mee kunnen heren .