Waarom wisselen als pinnen altijd lukt ?
Ik heb nog nooit gewisseld.
Mijn koers is altijd het best met mijn gratis Argenta pas, op mijn gratis Argenta rekening, die gratis wisselen. Wel vragen dat ze je kaart ‘‘open zetten’’ om tijdens die en die periode in het buitenland te pinnen.
hallo allemaal! ik ben net 2 weekjes terug uit het land waar ik zoo veel van hou:D en tjaa pinnen is wel een probleem geworden. terwijl vorig jaar je nog terecht kon bij barclays werd mij verteld dat met je maestro niet meer kunt pinnen bij barclays, al een half jaar niet. in nyeri het stadje waar ik zat was kcb de enige oplossing , maar die ligt er op dit moment ook in nairobi lijkt me we wel een bank te vinden , maar het zeker lastig ik heb mijn laatste dag via western union gelukkig geld kunnen ontvangen. Hopelijk wordt het pinnen snel weer makkelijker! groetjes yanthe
Klopt, daarom pinnen wij ook ALTIJD ALLES. Momenteel (zeker de afgelopen week) was het weer huilen geblazen. Nu je bij Barclays in Diani niet meer kunt pinnen, is de enige oplossing pinnen bij de KCB naast de Nakumatt. Als die het kennelijk nu ook laat afweten, is goede raad duur. We hopen dat het slechts tijdelijk is…
Groet,
Diani:vak02: die wel graag snel weg wil met dit Hollandse weer!
Pas terug van 31/08 en … pinnen met maestro is onmogelijk. Gelukkig had ik visa zodat we niet in de problemen kwamen.
Wij hebben tussen 30-06-2011 en 01-08-2011 ongeveer 25 keer met maestro zonder problemen gepint bij KCB. Voor JOU was pinnen miss. onmogelijk omdat je vergeten was je bank te vragen je maestro ‘‘open te zetten’’ voor BUITEN Europa, of je hebt Barclays/Equity/… geprobeert.
Volgende keer zal het wel lukken :dag:
dit maakt het niet echt duidelijker haha. de een wel en de ander niet.
wat bedoel je precies met duidelijker ?
Ik kom al maar dan 10 jaar in Kenya en heb nog nooit anders gedaan dan pinnen. Nooit gewisseld, nooit een forex, nooit dollars meegenomen.
Vroeger kon je bij alle banken probleemloos pinnen, zlefs in PESA POINTS, nu kan dat ENKEL nog bij KCB.
Er bestaat hier ook een ander topic over, het probleem is dat de Europese banken hun klanten gijzelen door transacties BUITEN Europa te boycotten, tenzij je ZELF vraagt of ze je willen toestaan om van xx/xx tot xx/xx je bankkaart open te zetten voor gebruik in XXX (en dat heeft niet alleen met Kenya te maken)
dat zou voor mijn heel mooi zijn want ga 2 maanden door afrika reizen en was niet van plan om voor zolang geld mee tenemen.
Niet correct, ik heb na de eerste mislukking rond 3/08 vanuit Kenia (Embu) mijn bank hier lokaal opgebeld en ze hebben me bevestigd dat dit (omwille van gepleegde fraude) niet meer mogelijk was met de meastro functie. Ik had mijn banken wel verwittigd hoor.
Ik was in Kenia van 02 tot 31 augustus en niet een keer lukte het me, niet via KCB, niet via Equity, niet via Barclays, …
dan ga ik mijn bank nog wel mailen heb nog 4 weken de tijd gelukkig. ik heb een creditcard van ing. dus weet niet welke jullie hebben?
Mijn kaarten zijn enerzijds van BNP-Fortis en van de Bank van de Post (voor 2 jaar nog beide gebruikt in Kenia, zonder problemen.
Samenvatting:
Pinnen met pinpas lukt niet altijd … de regels veranderen terwijl u op vakantie gaat.
Credit cards werken altijd tegen vergoeding voor opname, desnoods in een bank ipv de automaat, en cash geld wordt altijd en overal geaccepteerd.
Op het vliegveld was de koers onlangs 124 voor een euro, terwijl elders de koers 134 was … in hotels zal de koers nog slechter zijn.
De beste koers krijg je bij een bank, maar een nog betere koers bij lokale wisselkantoortjes …
Behalve als je bank toestaat, dat je de maestro functie open zet VOOR vertrek. In mijn geval stond mijn Maestro open van 30/06/2011 tot 02/08/2011 en werkte PERFECT bij KCB. Dus WEL correct.
Maak je geen zorgen Elroyy, open desnoods een rekening bij een echte bank, Argenta, waar alles gratis is en waar je je maestro kan open zetten op verzoek.
Ik weet niet hoe het momenteel zit in de andere landen die je gaat doorkruisen, maar Keny ais in ieder geval hakanu shida
:cheer:
.
Dat kan bij Belgische banken inderdaad … vragen of ze de maestrofuncie tijdelijk open zetten.
Iemand ervaringen met Nederlandse banken?
Ik kan (NL kaart) alleen maar bij Stanbic Standard Bank in de Nakumatt pinnen, 10.000 per keer, meerdere keren achter elkaar is mogelijk …
[quote=“Mwende, post:53, topic:91919”]
Behalve als je bank toestaat, dat je de maestro functie open zet VOOR vertrek.
dit zogenaamde open zetten is alleen van toepassing als je een
belgische rekening met pas hebt, de belgische banken hebben
namelijk het pinnen buiten europa geblokkeerd
voor de overige pin problemen met meastro
ligt het aan de keniiaanse banken,
dus het ligt er maar net aan welke keniaanse bank(filiaal)
de software veiligheid van het nieuwe pinnen al heeft toegepast
geluk of pech hebben dus
Wij zijn vorige week terug gekomen. ABN amro pas met Maestro.
Pinnen lukt perfect en zonder problemen bij KCB. Wel viel het ons op dat de atm in Diani vaak een storing heeft of leeg is. Bijvullen duurt zo 1 dag.
Sinds een paar weken terug uit kenia/Tanzania.
Nergens problemen met pinnen ondervonden.
Die banken waar niet gepind kon worden wegens storing, daar konden de locals met hun pas ook niet pinnen.
hoi,
l
het is inmiddels al weer een paar maanden later, maar wij hebben gewoon een rekening geopend bij de Barclays waarheen we via telebankieren geld overmaken, geen problemen en als je je tijd afwacht altijd een gunstige koers.
annamarie