Ik heb met mijn Mastercard Creditcard al 2 en een half jaar kunnen pinnen bij de KCB bank in Ukunda, maar sinds enkele weken geleden doet ie het opeens niet meer. Ook een toeriste die de ene week nog met haar Nederlandse bankpas kon pinnen bij de KCB kon dat de volgende week niet meer.
De Barclays ATM aan Corner Beach doet het nog wel gewoon gelukkig, maar die is voor mij niet op loopafstand terwijl de KCB dat wel is. Iemand enig idee waarom dit zo is en of ik iets kan doen zodat ik wel weer bij de KCB kan pinnen met mijn Mastercard?
Al achter gekomen, Marriette?
Vroeger hadden we in Diani ook meerdere automaten waar je met buitenlanfse bankkaart of bankkaart van een andere bank kon pinnen, maar die zijn één voor één afgevallen.
Enkel Barclays schiet nog over. De anderen aanvaarden geen kaarten meer van andere en buitenlandse banken.
Nee nog steeds niet achtergekomen. Maar ben momenteel ook niet aan de kust, dus ben er niet meer mee bezig geweest. Vindt het in ieder geval zwaar irritant, want de KCB in Ukunda was al 15minuten lopen vanaf ons huis, maar de Barclays aan corner Beach is nog verder natuurlijk! En regelmatig doet ie het niet en moet ik dus helemaal naar Beachroad! :mad:
Sent from my LG-P990 using Wereldwijzer Reisforums mobile app
Wat gek. Bij ons in Kilifi kan je gewoon pinnen bij Barclays. Soms bij KCB. Zelfs met een doodgewone Argentakaart. (goedkoper dan mastercard)
Misschien eens mail sturen naar KCB hoofdkantoor ? Of misschien is het omdat ze hier in Europa je kaart weer van ‘‘wereldwijd’’ afzeten ofzo wegens ‘‘veiligheid’’ ?
Ingewikkelde oplossing : open een account bij Equity. Pinnen en betalen met Equity lukt ALTIJD.
En je kan vrij simpel overschrijven vanuit Europa met IBAN naar je Equity. (internetbankieren)
Normaal zitten er behoorlijk hoge bedragen aan vast om van een Nederlandse naar een Keniaanse bankrekening geld over te schrijven (transactiekosten buitenland) en gebruiken ze een ongunstigere koers. Hoe is dit bij Equity dan? En kost het je maandelijks geld om een rekening bij hen te hebben, net als bij KCB (iets van 400sh per maand ofzo, echt belachelijk duur!)
Want anders zou dat misschien ook nog wel een goede optie zijn ipv mijn creditcard.
Bij Barclays pinnen lukt wel met mijn card, maar de Barclays pinautomaat aan Corner Beach is vaak kapot/leeg/niet werkend. Dat bedoelde ik
Jeej! Vandaag toch nog weer eens geprobeerd, en er is een nieuwe pinautomaat bij de KCB in Ukunda, die zelfs tegen je praat! En mn pas deed het er weer! Dat is even fijn! Gisteren was de pinautomaat van Barclays aan corner beach Ukunda namelijk weer eens “closed“…