Pinnen in diani

Heeft iemand recente informatie hoe het op dit moment gesteld is met het pinnen van geld met een bankkaart in Diani?

Hey,

De volle maand augustus in Kenia en Tanzania geweest.
Pinnen is een groot probleem. Ik ontdekte enkele dagen terug waar het probleem (voor Belgische bankkaarten) zit. Onze banken laten niet meer toe geld op te nemen wanneer de ATM niet is uitgerust met een chip-lezer, dus wanneer die enkel de magneetstrook inleest.
Nu blijkt het onmogelijk om de nieuw uitgeruste ATMs te onderscheiden van de oudere dus … en zelfs op internet vind ik geen info over welke ATMs uitgerust zijn met het chip-kaart-leessysteem.
Visa kaarten (en wellicht ook Masterkaart) werkt steeds.

Bij mij (Standaard Rabobank-pas) was het alleen mogelijk bij de BarClays bank & die is gelukkig erg dichtbij!

Er zijn nog enkele andere pinautomaten in de buurt, maar die accepteren alleen VISA-bankpassen.

Tot voor kort konden wij ook pinnen eerst altijd bij Barclays en sinds afgelopen zomer nog bij KCB maar nu vandaag konden we nergens pinnen. Wie deelt deze ervaring? Wij gebruiken een ing pas.

Ener

In augustus/september 4 weken geweest. Ik kon met de standaard-rabobankpas alleen bij de stanbic terecht en verder nergens.

Hey…waar zit die bank ergens? Wij hebben ook een rabopas en zitten gedeeltelijk in Diani en gedeeltelijk in Mtwapa.

Bedankt alvast

Er zit één automaat in Nakumatt nyali en het schijnt dat er ook nog een in Mombasa zit, maar waar ik weet niet precies waar.

Net terug uit Kenia (Nairobi, Masai en DianiB) Ik wil iedereen adviseren om een Visa kaart aan te schaffen. Wij konden alleen pinnen bij de CfC bank in Nairobi en alleen 10.000 KSH per keer. Dit was met zowel ING als Rabobank. Bespaar de zorgen omtrent pinnen en schaf een VISA kaart aan.

Dat is inderdaad een oplossing. Helaas kost dit elke keer dat je pint behoorlijk wat en kun je bij de banken waar je 10.000 per keer krijgt, meestal ook met VISA maar 10.000 per keer krijgen.

ja wel verstandig om VICA/MASTERCARD mee te nemen
daar je maestro card momenteel veelal niet werkt
maar wat is het probleem, als je je vliegticket,onderkomen en safari
grotendeels hebt betaald!
dan steek je toch enkele briefjes van 100 in je broekzakken
hakuna matata

Klopt helemaal! Wij gingen naar Kenya met alleen een vliegticket en hotel voor eerste 2 nachten. Iedereen zo z’n voorkeur, ik ga volgende keer met een visa en genoeg contanten op pad.