Dat er aan werken gaat natuurlijk op zijn Afrikaans, en kan nog wel eens heel lang duren vrees ik.
Weet verder niet hoe het met pinnen bij andere banken zit, maar Barcklays is volgens mij het grootst in Kenia.
Dat er aan werken gaat natuurlijk op zijn Afrikaans, en kan nog wel eens heel lang duren vrees ik.
Weet verder niet hoe het met pinnen bij andere banken zit, maar Barcklays is volgens mij het grootst in Kenia.
hopelijk word het snel weer veiliger
en gaan de africaanse banken ook met de chip werken
Ok de clou is deze, pinnen bij KCB in Ukunda en om de hoek bij Nakumatt
Bij barclays lukt het echt niet meer men zegt odat de shilling zo laag staat. Als je ee visakaart hebt kun je binnen wel geld halen. Hopelijk is dit geen coruptie en is alles weer snel verholpen. OOk KCB heeft het moeilijk de vele transacties te verwerken. We hebben gisteren nog gepind
Totaal geen probleem met pinnen ik gebruik altijd mijn pas en de KCB accepteerd het nog steeds alleen barclays doe nu een beetje moeilijk en wil via de atm een andere pincode. maar stanbic - kcb geen punt
Wij reizen sinds 1 july rond en pinnen om de dag of drie zonder problemen bij de KCB met Maestro. (bij Barclays lukt het idd niet en bij de rest ook niet)
Mijn visakaart is tot nu toe alleen gebruikt bij Shimba hills lodge en voor de rest nog niet nodig gehad.
Heel erg bedankt! Hoeveel Ksh kun je per keer pinnen? 20.000 of 40.000?
Groet,
Diani:vak02:
20.000 per keer maar je kan meer keer achter elkaar pinnen
Ook bij de ATM van pesapoint kan je pinnen. Deze vind je in ieder geval in Mtwapa, Mombasa en Kisumu. Ongetwijfeld in andere grotere plaatsen ook.
Helaas niet bij alle pesapoints Junction - sarit center - Karen - Boma’s en Nairobi west werken hellaas niet met maestro
Hallo Keeska,
hopelijk weet je hierop het antwoord: doet de pinautomaat van KCB in Bomas het wel met Maestro?
Bij pesa point lukt het niet meer er is geen overeenkomst met uw bank zegtie.
Soms lukt 40.000 in 1 keer maar meestal is 20.000 het max.
Het lukt ALTIJD bij KCB. Barclays doet het niet meer en Standard ook niet.
ja
Ben erg benieuwd hoe het ondertussen met de pinmogelijkheden is.
Ik vertrek de volgende maand en moet daar ook van diverse mensen schoolgeld betalen dus is het wel fijn als er gepind kan worden.
Heb een wereldkaart van ING(oranje) en heb er van de rabobank. Heb ook een creditcard van de rabobank wordt deze wel geaccepteerd?
En problemen met het pinnen is niet van de laatste tijd want ik heb het andere jaren ook verschillende keren gehad.
Dus als iemand wat recenter nieuws heeft dan graag
Ik ga in ieder geval wel shillings mee nemen voor de eerste dagen.
Hallo,
Ben net terug uit Kenia, omgeving Nairobi.
KCB en Stanbic geven keurig geld via Maestro.
Barclays werkt niet.
Paar keer geld gewisseld bij Fortex met uitstekende koers van 130.
Het is lastig maar er is geld te krijgen.
Succes ermee.
In Mtwapa werken de KCB en Barclays momenteel niet … Pesa Points weet ik zo niet. Voor geldopname aan de noordkust … Mombasa stad, of Stanbic Standard Bank bij de Nakumatt in Nyali. Bij Stanbic SB kun je maximaal 10.000 shilling, zo’n 75 euro opnemen, als je pas het toelaat, wel meerdere keren achter elkaar…
Na de Ramadan begin volgende week zijn, net als op sommige andere feestdagen, de meeste geldautomaten aan de kust traditioneel, leeg.
Op de vliegvelden kun je tegen een iets onvoordeligere koers geld wisselen dan elders in Kenia, maar nog altijd stukken voordeliger dan shillings bestellen om mee te nemen …
Mijn partner heeft eergisteren nog gepind bij de atm in Mtwapa en in Kilifi. Met zo’n doodgewone ING kaart, de orange maestro die ik in nederland ook gebruik.
Je kan nooit meer dan 20.000 ksh in een keer pinnen (dat is onze ervaring) dus wil je meer dan in 2 of meer keer. Verder nooit een probleem gehad met deze kaart.
Laatste keer heb ik geld gewisseld op schiphol maar las later dat je geen ksh mag invoeren! Dus beter toch wisselen bij aankomst op Moi? Daar ben ik nog niet uit en hoe is het dan met de koers?
Ook wij zijn net terug. Wij hebben met onze ING pas nergens kunnen pinnen. Niet in Nairobi, Narok, Nanyuki, Mombassa en Diani beach.
Wij hebben geld overgemaakt naar onze Visa creditcard. Deze pas werkte overal en je ontvangt zelfs een hogere rente dan op je spaarrekening.
Een ander voordeel is dat je, als de pinautomaat het niet doet, je bij de bank geld kan opnemen. Neem wel je paspoort mee.
hallo ik ben net terug met mij amro wereldpas geen probleem bij kcb
ik blijf verschillende dingen lezen. over het pinnen
ik ga in oktober naar ugande kenia tanzania en madagascar. ben niet van plan om voor 2 maanden euro’s mee tenemen om te wisselen dus hoop dat me ing card of creditcard toch wel gewoon werkt in al de 4 de landen