Ik heb in Rongai altijd geld op kunnen nemen met mijn INGpinpas bij de KCB atm. Laatste keer was in maart dit jaar.
Het apare is dat ik buiten Nairobi ook bij andere banken kan pinnen. Onderweg naar de Mara in Mai Mahiu bij Equity bijvoorbeeld.
Net terug uit Kenia.
Bij een aantal Barclays lukte het niet om geld te halen met de ABN-AMRO-pas maar wel met een RABO pasje om het vervolgens bij een Barclays in Ngong te proberen met ABON-AMRO pasje en gewoon het hele bedrag kunnen pinnen. Er is geen pijl meer op te trekken waar het wel en niet lukt. Bij sommige KCB-banken lukte het alleen om 10.000 KSH op te nemen. Tegenwoordig neem ik altijd een groter bedrag aan contanten mee voor de zekerheid.
Op 26 july werkte de ATM op Mombasa airport met een MAESTRO card.
Een aantal mensen die we kennen en wij zelf hebben telkens op Mombasa airport gepind.
Geen enkele keer problemen gehad. Gewoon geluk lijkt het.
Inderdaad, rabopas eerst laten deblokkeren.
Nog nieuws te melden over dit onderwerp?? Pinnen met Maestro?
Nairobi airport lukte bij Stanbic atm met Maestro. Lamu hoef je niet te proberen met Maestro. Geen kans. Ook niet IN de bank. Alleen creditcards, visa werkt het best.
Mijn creditcard, Mastercard, deed het vorige week in Ukunda opeens niet meer bij KCB (voorheen altijd wel). Bij Barclays kon ik er wel gewoon mee pinnen.
Mijn rabo-pas doet het alleen bij Barclays en stanbic in Nyali. Andere banken alleen creditcard.
Hallo ik ben er 4 weken in augustes geweest in nyali daar werkte mijn abn wereld pas gewoon bij Barclys weer