Geldzaken in Kenya

**Hallo Samen, **

**Ik ga 20augustus naar Mbuyu Beach in Msambweni. **
Nu vragen we ons af hoe we het makkelijkst kunnen betalen in Kenya??

**Is het makkelijker om vooraf KES mee te nemen, of bij aankomst daar een Wereldbank te zoeken en daar te pinnen. **

Iemand nog handige tips?

**Groeten, Kevin **

Kevin,

In Kenia kan je betalen met euro’s en in elke Barclays bank kan je geld afhalen.

Yvonne

Hoi Kevin,

Ik kan je niet zeggen of er een Barclays Bank in Msambweni is, maar er is er in ieder geval één in Diani, waar je onderweg van 't vliegveld langsrijdt. Kijk of er een mogelijkheid is om even te stoppen en te pinnen.

Er is op het vliegveld, net buiten de aankomsthal, ook een pinautomaat (ATM) van Barclays, zodat je daar even snel kunt pinnen.

Uiteraard kun je ook met euro’s terecht; je moet ze dan bij de bank (of op de zwarte markt) wisselen, vaak een tijdrovend klusje. Onze ervaring is dat pinnen het handigst is.

Groet,
Diani:vak02:

**En dat is precies wat ik nodig heb, ervaring… **
**Dank in ieder geval voor de reacties!! **

Grtzz Kevin

Tot voor kort had ik ook nooit problemen met pinnen in Kenya.

Laat nu laatst in July geen enkele automaat nog geld spugen ? Tot een week later alles opeens wel weer werkte…

KCB geeft betere koersen dan Barclays.

De ATM om te pinnen is meteen rechts als je uit de douane zone komt, IN de aankomst hal. Mocht je een taxi nemen onderweg kom je er ook plenty tegen. PESA points werken ook 80% van de keren…

Een omslachtige maar wel goed werkende oplossing : koop een Keniaanse sim-kaart ( safaricom of zain) en laat iemand geld naar je sturen via

http://www.babawatoto.com Kan handig zijn in noodgevallen en je hbt geen ATM in de buurt. In ieder geval veel handiger dan cash geld wisselen.

Succes en have fun

als je naar msambweni gaat kan je in ukunda pinnen
vlakbij de kruising heb je verschillende banken
ook is daar tegenover restaurant RONGAI een
atm automaat van barclay
ook kan je in het centrum van ukunda naar een
wissel kantoortje gaan voor een goede koers (contant geld)
een taxi chauffeur weet wel waar deze zijn

met mijn ING kaart had ik vaak problemen bij verschillende banken,
KCB, cooparative,equity
maar bij barclay bank en ook pesa point ging het altijd goed

wellicht heeft het te maken met wereldwijde samenwerking