Pinnen of cash in Kenia??

Hallo,
Volgende week vertrekken we naar Kenia.
Nu las ik ergens dat pinnen op dit moment op de meeste plaatsen in Kenia niet mogelijk is vanwege phissing (?). Ook las ik dat traveller cheques niet altijd inwisselbaar zijn vanwege fraude, en als ze inwisselbaar zijn is dat tegen een zeer ongunstige koers.
Is het verstandig om zoveel cash geld mee te nemen??
Zo niet, heeft iemand een alternatief??
We moeten een deel van onze safari nog betalen, vandaar.
Alvast bedankt. :thumbsup:

Hallo,

Pinnen gaat prima in Kenya. Zoals in Nairobi, Mombasa ( Diani) , overal is wel een Barclays bank te vinden, zelfs in Narok.
Ik zou dus niet teveel cash meenemen. Betaal in de hotels met een creditcard, en voor contant ga je pinnen. Hou er wel rekening mee dat je een maximaal bedrag per dag kunt pinnen. Veel succes, maar vooral een geweldige vakantie gewenst. Je zult genieten.

Groetjes Ingrid.
www.infoinkenia.com

hai chai ik weet niet waar je land nairobi of mombassa,pinnen op straat is redelijk link en cheques slecht inwisselbaar tenzij je in de dure hotels zit,pinnen in je hotel is wel te doen je krijgt een uitgebreide uitdraai mee,ik raad je aan euros mee te nemen jou euro is heel sterk to schillings alle banken zijn gek op jou,omwisselen bijvoorbeeld bij standbic of barclays bank,kijk goed op straat naar wisselkantoren ze hebben altijd een bord met wisselkoers buiten staan,niet gelijk alles wisselen,maar 2a3keer 1euro is is bijna 100ksh wissel nooit onder 090ksh,veel plezier en grt van hans en maryanne ned-ken stel

Bedankt voor jullie adviezen Ingrid en Hans.
Morgen vertrekken we, ik neem de creditcard, pinpas, en een bedrag aan Euros mee om daar te wisselen, dan komt het vast allemaal goed!
Voor Hans & Maryanne: Veel succes met jullie verhuisplannen naar Kenia, het klinkt allemaal erg spannend.
:vak01:
Groetjes Karin