pinnen in Kenia

In October 2011 ben ik in Kisumu geweest en daar kon ik bij geen enkele bank terecht met mijn ING Maestro pas. De ANWB Visa card gaf nergens een probleem. De kosten zijn inderdaad laag, zoals Jim van den Hoorn al eerder schreef, 1,5 euro transactie-kosten bij het opnemen van 20,000 KS. Let er wel op dat je niet rood staat want dan lopen de kosten op naar 6 euro per transactie. In Maart ga ik weer en zorg dan wel voor voldoende saldo op mijn Visa card.

Bedoel je nu dat het een stuk koeler is in Nairobi? Dat verschil heb ik inderdaad ervaren; in september (2009) vond ik het er zelfs koud, haha.

Hoi Murugi, weet jij dan waar ik kan wisselen? Ik zit namelijk ook nog met een behoorlijk bedrag aan US Dollars (in juni zat ik een week in Zimbabwe en daar kon je alleen maar met Dollars betalen).

Wat Jorinus klopt inderdaad. Dat zijn ook mijn ervaringen. Het is inderdaad handig om genoeg tegoed op je visa card te zetten.

Ik pinde altijd het maximale 40,000 ksh. Wanneer je geen tegoed hebt, kost het je dan 8% van je pin bedrag. Dacht ik, maar dat weet ik niet zeker.

hallo marieke
je kan je contant dollar/euro natuurlijk omwisselen bij een
van de vele banken,
maar voor een betere koers ga je naar een forex buro
let even op een bord van FOREX OFFICE
of vraag aan je lokale taxi driver

Nairobi en de area er rond zijn altijd een pak frisser dan de kust. Daarom vind ik het heerlijk in my home town Machakos. Met en dekentje slapen en overdag een T-shirt.

Maar het is intussen al 9 graden zie ik :slight_smile:

.

haha mwende al 9 graden :slight_smile: ?

ja hier bij mij in nederland op dit moment 8 graden
(veel te warm voor de tijd van het jaar)
wel veel wind kracht 7 op dit moment :storm:
en ook nog uit het westen zodat de wadenzee volloopt
en het water zo hoog staat dat het in noord-nederland niet mogelijk is om te spuien

in nairobi is het 14 graden s’nachts en overdag 28 graden
in mombas is het nu s’nachts bijna net zo warm als overdag
25~33 graden
:slapen::zon:

Hoi Murugi, daarom ook bovenstaand bericht van mij; ik denk dat het het handigst is om een Forex bureau op te snorren met behulp van de gids.

Ik denk dat ik daar wel mee kan leven hoor, hihi; ik ben superblij dat ik weer even een paar weken winter mag overslaan.:cheer::cheer:
Hier ben ik vannacht wakker geworden van een keiharde hagelbui die op mijn dakraam sloeg.

Wat betreft dollars , bijhouden , de dollar is aan een (misschien korte) hevige opwaardering bezig , afwachten is de boodschap

Ik had ze al op een ongunstige koers gekocht; ik dacht iets van 1.40

Ben gisteren teruggekomen uit Kenia. Zat in Karen. Bij de Nakumatt, aan de achterkant, in Karen zit zowel een Forex kantoor als een Barclays bank. Barclays bank werkt gelukkig weer met pinpas (Maestro) en in het Forex kantoor is wisselen goed te doen. Bijna zelfde koers als via pinautomaat.

1 like

Marike veel plezier!!! Voor Nairobi weet ik het echt niet maar zowel in Diani als in Mtwap hebben wij nooit last gehad met het pinnen. Telkens gewoon met de rabobankkaart bij Barclays gepind.

Ik weet niet waaom het hier anders is maar ik ben er wel blij mee!!!

Enjoy!!

Hoi Gilling,

Pin jij bij de Barclays aan Diani Road of tegenover Rongai.

groet Ener

Dank je Lae-titia! Vertel eens hoe je het hebt gehad??

Nog even een update, ik zag het huruma al noemen. Er zijn problemen geweest met het pinnen met de rabopas bij barclays, zowel barclays bamburi als mombasa was het niet mogelijk om te pinnen. Op het moment werkt het weer! Weet niet hoe het zit met andere maestropassen, zoals ing.

@ Marike;

Sorry ik had over jouw antwoord heen gelezen. Het was weer geweldig.
Het is zo’n fijne groep medewerkers en kinderen. Sinds gisteren zitten we al op 39 kinderen en vandaag komt nummer 40 erbij.
Dan stoppen we een poosje met nieuwe kinderen aannemen omdat we ons dan eerst willen concentreren op verbeterpunten en de bouw van het o zo noodzakelijke gebouw voor de kindjes.
Vanaf nu zijn ze ook begonnen met een ontbijtprogramma en het lunchprogramma is uitgebreid met fruit.

kijk maar eens op onze site voor een verslagje als je zin hebt. Ook staan er wat filmpjes op youtube onder kinderen van mtwapa.

Jij gaat ook al bijna he?
Heel veel plezier en als je bij de kindjes wilt gaan kijken, laat je het maar weten. Dan geef ik je het nummer van Nancy even en kan zij je naar de plaats wijzen waar de kinderen tijdelijk zitten.

Groetjes Lae-titia

Hoi Lae-titia,

Ik heb je een mail gestuurd.

Wij gaan woensdagochtend om 10.40 vliegen en dan eerst 2 dagen Nairobi>>>

@Ener; wij pinden bij Barclays aan die grote weg vlakbij Nakumatt en Diani shopping center. Die weg richting Moiz.

@ Marike: veel plezier en als je nog naar onze kindjes gaat, geef ze maar een dikke kus van ons!! Goede vlucht!!

Dank je Lae-titia!:dag: