Allen,
Ik ben nu in Argentinië, je kunt per keer maximaal ARS 1000 per keer pinnen, maar vaak wel meerdere keren achter elkaar. Let op je moet altijd toestemming geven aan de automaat voor een extra heffing van ARS 39. Je krijgt vervolgens afgerekend tegen de officiële koers, die veel lager is dan de Euro Blue of Dollar Blue, dit scheelt soms 50%. Oorzaak de Argentijnen hebben geen vertrouwen in de eigen munt, in januari 2014 devaluatie van 17% en zijn op zoek naar vaste valuta. Zelf kunnen ze maar beperkt dollars of Euro’s kopen bij hun eigen bank. Er is dus een behoorlijke zwarte handel, maar wees voorzichtig, meer info zie http://argentinievakantie.blogspot.com.ar/
Dank Flipsen, de gouden tip: je kaart activeren voor gebruik wereldwijd.
Wat is nu de koers wanneer je in Argentinië zou pinnen? Hoeveel peso’s krijg je voor € 100?
Voor de goede orde kijk op Banco de la Nación Argentina voor de officiële wisselkoers. De linker koers is de aankoopkoers van de bank, de rechter de verkoopkoers.
1000 pesos pinnen kost vandaag E 95,79 plus E 7,25 kosten is totaal E103,04.
Via IB of bank app op je smartphone kun je ook ter plekke (Buenos Aires) geld overboeken naar mijn Nederlandse rekening en krijgt dan meteen de pesos mee, 1000 pesos kosten dan E59,80 zonder kosten - dat is een verschil van 42%!!!
ik weet wel dat elke x wanneer je pint kost je 48 pesos. en het beste is om dollars te hebben, daar kun je best inwisselen naar pesos.
48 pesos plus de kosten die je bank in Nederland je nog in rekening brengt, dus E 7,25
Hoe kunnen we het praktisch het slimste doen? Ik heb weinig zin om met 2000 euro rond te lopen in buenos aires om te wisselen. En daarna met even zo veel peso’s, als we dan bestolen worden zijn we wel erg veel kwijt… We zijn alleen de eerste dagen in BA daarna in Salta en Iguazu kunnen we bv ook euro’s of dollars pinnen in Argentinie en die dan wisselen op verschillende momenten zodat we kleine hoeveelheden geld bij ons hebben.
Bedankt.
Je kunt geen dollars of euro’s pinnen in Argentinië Iris
Je hoeft die 2000 euros niet mee te nemen, die kun je hier via IB of phoneapp overboeken. Vwb het rond lopen met pakken pesos, daaraan valt niet te ontkomen, tenzij je elke paar dagen een euro overboeking doet maar dat kan alleen in Buenos Aires. Vervelende bijkomstigheid is dat het grootste pesobiljet 100 is, dus 2000 euros is een hele pak papier:disgust .
Hallo BartoloBA,
Hoe werkt dat overboeken per telefoon dan precies? Mijn dochter zit nu in BA en ervaart dezelfde problemen als hier in het forum worden beschreven. Zij heeft geen dollars of Euros cash bij zich, en ik heb ook geen zin om haar de zwarte markt op te sturen…
Alvast bedankt voor je reactie (of van iemand anders die dat weet)
Erik
Hoi Erik, heeft Bart al gereageerd of misschien nog niet gezien, ik stuur je voor alle zekerheid wel even een privé berichtje!
Hallo Erik, je dochter kan contact met me opnemen via SMS/Whatsapp (+5491135040611) e-mail [edit: het plaatsen van e-mailadressen is niet toegestaan. Je kan een PM sturen]
Als zij een Nederlandse bankrekening heeft en bankapp op haar smartphone kan ze euros naar mij overboeken tegen gelijktijdige overhandigen van de peso tegenwaarde tegen de dagkoers. Momenteel betekent dat een voordeel van 52% in vergelijking met pinnen bij ATM.
Mvg.
Bart
Bart nogmaals bedankt voor de info, je inbox zit vol ![]()
Beste Bart,
Ik probeerde je een SMS te sturen maar dat lukt niet.
Hoe kan ik je eventueel contacteren?
Patrick
Ik heb vorig jaar met Bart zaken gedaan; is me goed bevallen!
Heeft iemand een idee of deze Bart nog zaken doet in BA?
Of heeft iemand een ander betrouwbaar contact?
ja hij doet nog zaken.
zijn nr zie je hier ergens boven
Hij doet idd nog zaken, whats app is de snelste manier om hem te bereiken
Hi,kijk maar in jou postbus,