Hallo,
Ik vroeg mij af of iemand wel eens naar het Pinnawala Elephant Orphanage is geweest?
Op Tripadvisor lees ik veel verschillende verhalen en ik ben benieuwd wat jullie hier van vinden.
Gr. Danny
Hallo,
Ik vroeg mij af of iemand wel eens naar het Pinnawala Elephant Orphanage is geweest?
Op Tripadvisor lees ik veel verschillende verhalen en ik ben benieuwd wat jullie hier van vinden.
Gr. Danny
Lastige afweging. Als je principieel tegen dierentuinen, en het permanent gevangen zetten van olifanten, bent moet je vooral niet gaan. Maar als je niets echt tegen dierentuinen hebt dan is Pinawela een erg indrukwekkend exemplaar, vanwege de grote groep en het baden in de rivier. Of de vierpotige vriendjes altijd even goed behandeld worden weten we gewoon niet, ze lijken op goede voet te staan met de mahouts maar wat er allemaal achter de schermen gebeurt (zoals later verkopen als tempelolifant?) zie je niet. Het is even opletten dat je niet ‘getild’ wordt met absurde extra prijzen voor camera gebruiken of olifantje-met-fles-voeren maar verder is 't voor ons gewoon een leuke attractie. Maar ja, wij hebben ook niets tegen pakweg Artis…
Sukses,
<Erik> & [Sandya]
Dat is inderdaad de afweging waar ik mee zit.
Persoonlijk heb ik niks met dierentuinen en heb ik al voldoende (wilde) olifanten gezien in mijn leven.
Sommige reacties zijn zeer positief en anderen zijn weer erg negatief.
Lastig om dus de juiste keuze te maken.
Wat mij opviel was dat ik het idee had dat ze tijdens het wassen in de rivier zo weg zouden kunnen lopen aan de overzijde van de rivier. Maar wat er verderop in de bossen stond weet ik ook niet. Verder sluit ik mij aan bij Erik. Ik vond het een mooie belevenis maar of er slechte dingen plaats vinden achter de schermen zou ik ook niet zo kunnen zeggen.
Wij gaan al jaren niet meer naar Pinnawala sinds wij weten dat sommige olifanten uit de natuur gestolen worden en daarna op vreselijke manier “tam” gemaakt worden zodat toeristen de olifanten kunnen aaien. Is toch iets erger dan dierentuinen. Het Elephant Transit Home (waar weesolifanten worden opgevangen en weer uitgezet worden in de Nationale Parken) in Udawalawa is dan een betere keuze.