Pilanesberg

Ben wel een beetje geschrokken van de reviews op tripadvisor over Bakgatla en Manyane! Het schijnt echt achteruit te gaan. De commentaren die ik hier op het forum vond waren van een aantal jaren geleden zodat ik graag hoor of iemand wat meer recentere ervaring heeft en of het allemaal wel meevalt. Het zijn onze laatste twee dagen dus het is wel fijn de vakantie niet met een domper af te sluiten.

Er zijn wel alternatieve slaapplaatsen in luxe lodges, maar die vind ik veel te duur ca, €500 voor 2 nachten.
Weet iemand nog een leuk goedkoper adresje in de omgeving misschien, als Bakgatla en Manyane echt niet meer zo goed zijn?

Wij zijn net 2 dagen terug uit Bakgatla en het is inderdaad aan het verslechteren. Wij hadden een executive tent en hier zaten de gaten in en tijdens de nacht geen stromend water. Dus ook niet op het moment dat de poort open gaat zodat je de zonsopkomst rit wil maken. Dus toilet en douche zijn dan niet beschikbaar. Verder zat de kraan los, bedden kraken en er is geen ventilator aanwezig. De voordeur heeft grote kieren waar wij een handdoek voor hingen om de muggen buiten te houden. Hoe de huisjes zijn kan ik niet vertellen. Restaurant is niet gezellig eten is oke maar niet van hoge kwaliteit.

Maar ook de wegen in Pilanesberg worden met een standaard auto slecht te doen. In het asfalt zitten veel diepe gaten (de beruchte potholes) en de gravelwegen kom je op behoorlijk wat plekken net aan over. Dus rijden en wild kijken is regelmatig moeilijk te combineren. Of zorg voor een SUV.

Wel is het een heel mooi park waar wij ons 2 dagen goed hebben vermaakt.

Wij verbleven in Valley View GH in Mogwase, net naast Pilanesberg,
het is niets speciaals maar gewoon simpel en betaalbaar,
Dichtbij zijn ook winkels als je nog wat inkopen zou willen doen

http://www.valleyviewguesthouse.co.za/index.htm

Astrid
www.astrixx.be

Denk dat we de laatste dagen ipv pilanesberg in de omgeving bela-bela blijven. Pilanesberg gaat dus wel achteruit zoals ik nu lees. Dank je wel. Omdat het de laatste dagen zijn moet je niet met een teleurstelling eindigen, vind ik. We hebben al veel wild gezien, hopen we, na drie weken rondreizen en een rustiger einde voor we weer naar NL gaan en aan het werk is ook fijn.

Pilanesberg is wel het bezoeken waard. Wij hadden een heel mooie ontmoeting met een leeuw op de laatste ochtend. Kijk eens op AirBnB voor overnachtingsplekken.