Hallo,
Pilanesberg - Marakele - Mapungubwe: zijn deze parken te doen met een gewone gezinswagen of is het beter om een auto te huren die hoger van de grond staat? We reizen in augustus 2018.
Bedankt voor de reactie!!:dag:
Hallo,
Pilanesberg - Marakele - Mapungubwe: zijn deze parken te doen met een gewone gezinswagen of is het beter om een auto te huren die hoger van de grond staat? We reizen in augustus 2018.
Bedankt voor de reactie!!:dag:
In Pilanus kan je met een gewone auto rijden, de andere 2 parken weet ik niet, maar het is altijd beter om een auto te hebben die hoger op de wilen staat. De wegen zijn zandwegen, met kuilen,stenen…
Mapungubwe nog niet geweest, Pilanes is al beantwoord. Wat betreft Marakele kan je in principe met een gewone auto gaan, je hebt goede zandwegen, asfalt wegen en slechte gravelwegen. Dus inderdaad, je kan beter een high clearance auto huren.
Ik heb er een blogpost over geschreven en op de fotos kan je de verschillende staten van de wegen zien
Marakele National Park - A hidden gem off the beaten track - The Travelling Chilli
Bedankt voor de reactie.
BTW, zeer mooie blog!!
Zou een Toyota Avanza hoger van de bodem staan als een gewone gezinswagen?
Ja die is hoger
Mapungubwe kan je doen met een gewone wagen maar dan kan je maar 35km aan wegen doen, de rest is 4X4. Wij hebben deze parken ook bezocht, kijk even op onze website voor meer info
http://www.astrixx.be/blog/category/zuid-afrika-2014/
Voor meer info over Marakele en Mapungubwe kijk op https://www.sanparks.org
Astrix, prachtige blog!!!
Marakele is voor een groot gedeelte te doen met een gewone auto. Wij konden met een klein beetje moeite bij de huisjes aan het meer komen. Af en toe billen dicht geknepen. Verder zijn de wegen daar goed te doen, ook omhoog de berg op.
Dit was in 2016. Ze waren toen bezig met de wegen in het park dus ik vermoed dat de wegen nu beter zijn.
Wij hadden een A3 welke best laag op zijn wielen stond.
Wij waren begin februari in Marakele (overnachting in de relatief nieuwe safari tents in Bontle camp) en vonden de toestand van de wegen over het algemeen erbarmelijk (we waren al twee keer eerder in Marakele dus konden we de achteruitgang zien). Naar Lenong Point zijn we niet eens meer gereden… We hebben er trouwens maar heel weinig dieren gezien, maar dat was wellicht gewoon pech.
We waren in ieder geval blij een 4x4 te hebben en kregen meer dan eens “medelijden” met sedanvoertuigen die moeite hadden om zich over de slechte wegen te verplaatsen. Er is duidelijk heel wat erosie na zware regenval geweest, met hier en daar echt gevaarlijke plekken.
De wegenkaart die men bij de receptie ontvangt was niet echt betrouwbaar: sommige bestaande wegen stonden er niet op en andere die op de kaart staan bestonden niet meer of waren niet (meer?) toegankelijk.
Pilanesberg vinden we heel tof (weekends vermijden!!) en Mapungubwe is zeker de moeite waard. De chalets in Leokwe zijn een droom evenals het zwembad.
Groetjes
Toetske
Oei…hopelijk hebben we dan niet teveel problemen in Marakele, we rijden met een Toyota Avanza…
Bestaan er betrouwbare kaarten voor Marakele die ik me kan aanschaffen vóór de reis?
Je krijgt een kaart van het park bij aankomst aan de receptie. Marakele is niet zo groot en er zijn niet veel zijwegen. Dus veel moet je vooraf niet echt plannen.
wij hebben deze parken 1,5 jaar geleden bezocht en geen enkel probleem gehad. De weg de berg op in Marakele was prima te doen maar wel smal. Wij waren in augustus in de tenten en het was echt heel erg koud die nacht. Wij vonden Marakele en Mapungubwe erg bijzonder maar ook niet veel dieren gezien. In Mapungubwe waren we bijna de enige bezoekers. Pilanesberg was niet ons ding omdat het redelijk druk was en niet wild aanvoelde. Sun city voor kinderen met de glijbanen wel leuk als afsluiting van de vakantie.