pick-up/taxi vliegveld en overstaptijd Delhi

Twee vragen, betreft de eerste keer naar Nepal:

1. Is het raadzaam om het guesthouse in Boudha te vragen om me op te halen van het vliegveld, of lukt het makkelijk om een taxi te vinden voor een redelijke prijs?

2. Op de terugreis vlieg ik via Delhi naar Dubai met Jet Airways. Op Delhi Airport heb ik een overstaptijd van 65 minuten. Voor zover ik kan zien arriveer ik op terminal 3 en vertrekt de vervolgvlucht naar Dubai ook van 3. Ik heb een plattegrondje van die terminal. Is 65 minuten te doen?
    Dubai - Amsterdam gaat met Garuda.
    (Kathmandu - Delhi - Amsterdam is 1 boeking via expedia.com)

Johan

Hoi Johan,

Genoeg taxis op de airport. Check vantevoren even wat de richtprijs is en probeer die af te spreken, meters voorzover ze er zijn deugen niet.

Overstaptijd past net. Hebben dit 2 jaar terug gedaan, op de nieuwe Int. terminal. Zelfs als je al de Jet Airways boarding pass Delhi-Dubai hebt moet je nog de hele santemekraam door:
[ol]
[li]Bij de gate wachten tot alle passagiers die international transfer hebben verzameld zijn. Een Jet employee wacht jullie op met een lijst.[/li][li]Check op je paspoort voordat je naar de transferdesks mag.[/li][li](Sommigen moeten dan nog bij die desks een boarding pass halen maar jij dus niet als ik 't zo lees.)[/li][li]Security check / Xray[/li][li]Daarna loop je naar departure gebied en vandaar naar de gate[/li][/ol]Stap 1 is frustrerend lang, stap 2 en 4 hebben ‘normale’ rijen en daar kun je als het krap wordt altijd proberen om voorrang te vragen.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Bedankt voor het uitgebreide antwoord :slight_smile:

Johan

Nog even ter aanvulling, heb afgelopen april exact dezelfde vlucht gemaakt. Bij de aankomst in Delhi moet je even met je boardingpas naar de Transfer Desk gaan. Deze schrijven dan de letters DT (direct transfer) op je ticket. Zodra dit er opstaat ga je door naar de security. Deze hele procedure duurde bij mij nog geen 10 minuten. Eenmaal door de security is de verste gate 10 minuten lopen als je stevig doorloopt.

Als je vervolgens in Dubai aankomt moet je nog een paar uur wachten voordat je je boardingpas naar Amsterdam krijgt, want de transferdesk hiervoor gaat pas 2,5 a 2 uur van tevoren open.

Goede reis alvast!

Rudy

Meteen buiten de aankomsthal zit een counter van de pre paid taxi. Daar hangt ook een prijstabel. Taxi’s "buiten"zijn vaak wat goedkoper maar zo heb je alvast een richtprijs mocht je verder niet van de pre paid taxi gebruik maken.
Ik heb er laatst voor het eerst eentje gebruikt en de verhalen die ik hier en daar las (ze willen je naar een ander hotel brengen, vragen extra geld) bleken niet te kloppen. Pijnloos ritje, nergens gezeur over.

Vorige maand hebben we van het vliegveld naar Thamel een ‘buiten’ taxi weten te pakken voor 450 rupees. De prepaid taxi kost 650 rupees. Mocht je al een hotel / guesthouse geboekt hebben, deze bieden vaak een airport pickup aan.

Ik redeneer ook zo en als ik dan achteraf uitreken dat ik met het zoeken naar een “buiten” taxi 1,80 heb bespaard denk ik … wat doe ik eigenlijk moeilijk…

En hier nog iets bijzonders voor diegenen die in New Delhi op de Airport gestrand zijn en voor een nachtje de stad in moeten. Ik heb een heel betrouwbare vriend aan de Airport, die vloeiend DUITS spreekt en graag een babbel maakt met Duitsers, Zwitsers en Hollanders, Belgen etc…iedereen die dus een beetje redelijk Duits spreekt. De naam van de taxi chauffeur is Kulwant Singh. Hij is erg groot en breed van postuur en boven de 50 jaar. Duidelijk verschillend van alle taxi chauffeurs die aan de uitgang van de Indira Gandhi International Airport rond hangen. Hij kan worden geroepen met zijn grote en brandnieuwe zeer ruime air conditioned call taxi van binnen de Airport op nummer (0091 vanuit buiten India) + 98113 26770
en men kan hem ook van te voren e-mailen en vragen om gereed te staan voor elke trip bij Taxi naar andere plaatsen. Hij zal je niet bedonderen als je hem van te voren benadert en zegt dat je zijn adres van goede vrienden hebt gekregen. Want zijn reputatie voor fair price is zijn business success. De goede man heeft jaren in Berlijn gewoont en zijn dochter studeert nog in Duitsland. Zijn nostarlgische e-mail nummer is dus: ksingh_berlin@yahoo.co.in
(voor de duidelijkheid herhaal ik hier dit bijzondere nummer:
ksingh_berlin@yahoo.co.in
Hem leren kennen en zijn goede service gebruiken in het hektische New Delhi is echt aan te bevelen en…verder aan andere reizigers door te geven. Zulke waardevolle tips vind men niet in reisgidsen. :wereld:

Goed nieuws. Jet Aiways heeft de vluchttijden van Delhi naar Dubai aangepast en nu is de overstaptijd 2 en een half uur in plaats van 65 minuten.

Johan

Mijn ervaring: 3 uur voor departure van GA 88 Garuda kon ik de boardingpas naar Amsterdam ophalen.

Koffer was in Kathmandu doorgelabeld naar Amsterdam en snel van de bagageband, want het toestel van Garuda was amper voor de helft gevuld. Een zeer aangename Airbus A330 - 200 met perfecte service: welkomstdrankje, broodje bij vertrek in de nacht en goed ontbijt.

Na alle verhalen over ArkeFly kan ik de combinatie Jet Airways India en Garuda van harte aanbevelen! Je bent langer onderweg, maar bij beide vluchten van Jet Airways zat een maaltijd inbegrepen, en de overstaptijd in Delhi is nu voldoende.
Een kwestie van zeer vroeg boeken (combinatievlucht bij expedia) voor een scherpe prijs. Alleen de lange rijen op het ouderwetse/primitieve vliegveld van Kathmandu waren niet zo leuk (tijdens het hoogseizoen tenminste). Dus wel 3 uur voor vertrek naar het vliegveld gaan. Ik stond namelijk buiten het gebouw al in een rij… Inchecken ging daarentegen zeer vlot. Immigratie en security weer traag.

Johan