Hoi!
Ik ben bezig met het plannen van een reis naar nepal en wil via delhi vliegen. Nu mijn vraag… als de intercontinentale vlucht om 04.00 aankomst 's nachts, heb je dan genoeg tijd om uit te checken en vervolgens weer in te checken voor de vlucht van 6.45 naar kathmandu? Heeft iemand enig idee? Kan ik misschien beter de middagvlucht pakken?
En weet iemand of het de moeite is een dagje naar delhi te gaan? Of 2 dagen? Is het vliegveld dichtbij iets bezienswaardig of misschien het centrum van delhi? de terugvlucht gaat namelijk ook rond 4.00 's nachts…
Ik hoop heel erg op antwoord van een wijze medemens
dank!
-Marlies
Die overstaptijd zou genoeg moeten zijn, dus daar hoef je je denk ik niet te veel zorgen over te maken.
Het is een aardig lange rit van Delhi airport naar het centrum. Bovendien heb je een transitvisum nodig, wat je meen ik in Nederland al aan moet vragen). Het vliegveld van Delhi stelt niks voor, dat zou een reden zijn om de stad maar in te gaan, wat rond te kijken, ergens lekker te gaan eten en dan de taxi naar het vliegveld maar weer te nemen ergens rond middernacht of zo.
Als je de portir van de first class waiting lounge wat toeschuift schijn je daar te kunnen wachten, dat is een andere wereld op het vliegveld (gehoord van iemand die met journalisten meereisde, die mensen doen niet anders dan op vliegvelden hangen en zo, doe weten de weg wel
dank voor je antwoord! Ik ga eens kijken wat we het beste kunnen doen. Er gaat ook nog een vlucht om 12.00, wellicht is dat de veiligste optie.
mochten er trouwens nog meer mensen met ervaringen zijn, dan hoor ik het graag!!
Marlies
Als je in New Delhi bent en je hebt de tijd , zou ik zeker een paar dagen Delhi er aan plakken! Delhi-India is hectisch maar ook fascinerend! Er zijn zoveel mooie plekken . De Sikh moskee, Het prachtige en rustige Lodhi park, Het Ghandi museum( indrukwekkend!!) , etc.Een hotelletje is wel te vinden, als je niet te hoge eisen stelt. Ik weet nog wel een special hotel met tuin ( Bijn a uniek in delhi ) is wel prijzig voor indiase begrippen 75 €. Niet gaan in het hete seizoen! 40 graden!!! Niet leuk!!!.http://www.wereldwijzer.nl/images/smilies/dag.gif