In oktober ga ik 3 weken door Nepal trekken. Op de terug weg heb ik een een 9 uur durende tussenstop in Delhi.
Ik ben er op half 6 in de middag.
Nu denk ik er over om een tour van 3 uur door de stad te maken
is dit te doen/de moeite waard?
Ik moet dan ook een visum hebben, dus wil wel zeker weten dat het de moeite waard is
Delhi is zeker geen onaardige stad maar of het een avond-tour waard is? Alle relevante attracties om binnen te gaan c.q. dichtbij te komen, zoals Red Fort en ‘Arc de Triomphe’ en Qutab Minar, zijn gesloten en wij vinden ze 's avonds toch wat minder indrukwekkend dan overdag. Maar winkels en restaurants gewoon open tot middernacht hoor. De scene is anders dan, maar niet fundamenteel anders, het avondleven in pakweg Kathmandu-Thamel.
Ik zou toch even een kostenvergelijking voor jezelf maken, zelfs transitvisum is niet goedkoop en airside in het vliegveld is een zeker niet slecht transit hotel waar je ook een aantal uren rust kunt kopen…
Een aantal jaar geleden hadden wij ook een tussenlanding van 6 uur in Delhi. Echter in Nepal hadden we al vertraging, we kwamen in de spits terecht waardoor we 1,5 uur er over deden om ons hotel te bereiken dus uiteindelijk bleef er nog maar een kleine 2 uur over.
Vergeet ook niet dat India toch echt anders is dan Nepal. Wij hadden eerst 14 dagen door India gereisd en daarna 10 dagen Nepal. Maar wat een hectiek in India, zeker als je weer terug kwam uit het rustige Nepal. Ik zou het dus niet doen.
Hee Sandra,
Wij gaan in november/december een maand naar India/Nepal. Ons plan is om 2 weken Noord-India eerst te doen en daarna 2 weken Nepal.
Heb je tips of dingen die we zeker niet over moeten slaan?
Onze vlucht gaat naar Delhi en ook van Delhi weer terug, we moeten nog een binnenlandse vlucht van Kathmandu naar Delhi boeken. Ik maak uit jou reactie op dat we dus van Kathmandu naar Delhi en van Delhi naar A’dam gewoon beter gelijk achter elkaar aan kunnen doen, zonder nog in Delhi te verblijven?
Groetjes Moniek