Overstappen Delhi Airport

Hallo allemaal!

Alvast mijn excuses als ik voor mijn vraag in een compleet verkeerd forum zit!

Komende december ga ik richting Thailand, en nou moet ik overstappen op Delhi Airport. Ik kom daar om
22:35 aan, en ga pas de volgende dag om 13:00 weer weg. Nou zit ik een beetje met de vraag of ik dan ergens
kan slapen daar, of ik een hotel of iets dergelijks kan boeken. Als dat zo is, moet ik dan van het vliegveld af? Heb ik
dan geen visum of iets dergelijks nodig? En moet ik mijn koffer dan van de band halen en opnieuw inchecken de volgende dag
of blijft mijn koffer op het vliegveld en gaat die automatisch door naar het vliegveld richting Bangkok?

Je merkt, volkomen onervaren vlieger haha! Hopelijk kan iemand mij helpen.

Groetjes!
Remi:dag:

Er is een hotel binnen de transit zone en er zijn ook sleeping pods. Ik heb geen idee van de tarieven, maar heel goedkoop zal het niet zijn. Je hoeft dus niet het vliegveld te verlaten.
Als je toch van het vliegveld weg wil, heb je op z’n minst een transitvisum nodig.
Of je bagage meteen doorgesluisd wordt naar je eindbestemming, hangt een beetje van de airline af. Meestal gebeurt dit wel. Indien dit niet zo is, dan heb je een transitvisum nodig om je bagage op te pikken, of je kan ze laten oppikken door personeel van de airline als je de transitzone niet wil/kan verlaten. Neem vooraf even contact op met je airline.
Makkelijkst is om je bagage gewoon door te laten gaan en een zeteltje in de transit area te zoeken om een dutje te doen, je zal niet de enige zijn die daar ligt te slapen. Wil je wat rustiger zitten, koop dan een toegang tot één van de lounges, dan heb je nog eten en drinken inbegrepen.