Phu Quoc

We zijn een beetje aan het plannen geslagen en hebben het volgende idee:

Vliegen naar Hanoi, doorreizen naar het zuiden en dan een binnenlandse vlucht nemen naar het eiland Phu Quoc, hier lekker relazxen, en vanuit hier terug naar huis. Het ticket Brussel-Hanoi / Phu Quoc kost trouwens maar 855 euro bij Air France.

Iemand ervaringen met dit eiland? In de LP staat dat er nu nog geen massatoerisme is.
Iemand ervaring met een binnenlandse vlucht naar het eiland en hoeveel dit kost?

Thanks!

Wij zijn in 2004 in Phu Quoc geweest en hebben toen enorm genoten van het relaxede leventje, maar de projectontwikkelaars waren toe al druk bezig met het ontginnen van grond, dus ik durf niet te beweren dat het er nu nog zo ongerept is. Wij zijn van Phu Quoc naar HCMC gevlogen met onze fietsen wat het ons precies gekost heeft weet ik niet meer, maar het was helemaal niet duur. We hebben onze tickets toen gewoon op het vliegveld gekocht, want daar zijn we gewoon heengefietst. Was geen enkel probleem. We zaten midden in de Tet periode maar ondanks dat of misschien juist wel dankzij dat hadden we meer dan genoeg plek in het vliegtuig.

Wij gaan dit jaar in april weer richting Vietnam en wellicht dat we ook Phu Quoc nog weer aandoen. Als dat zo is, kan ik je na onze vakantie een recente update geven.

Groetjes van Lieneke