Volgend jaar mei gaan we vier nachten naar Phu Quoc.
Veel gelezen overheen eiland en met name de reviews van de laatste tijd zorgen ervoor dat ik gemengde gevoelens krijg of we er wel heen moeten…
Vieze standen met heel veel aangespoelde spullen, en andere troep. Larven van zeeluizen die je prikken waardoor je niet kunt zwemmen in de zee. Veel constructie werkzaamheden die voor overlast zorgen.
Maar als ik dan de plaatjes zie van de mooie stranden, mooie resorts dan denk ik acht het zal wel mee vallen je lees vaak alleen negatieve dingen omdat meer mensen klagen op social media dan wanneer je een positieve ervaring hebt.
Wie is er onlangs nog op PQ geweest.
Dienen we een resort te boeken met prive stand, is Long beach de beste keus of is Ong Lang inmiddels ook goed te bereiken en hoe lang is dat naar Long beach voor de night market om te eten en rond te kijken.
Ik heb zo ongeveer ieder resort bekeken en iedere week komt er wel een nieuwe bij…
Ik ben er afgelopen Maart nog geweest en ga in Januari er weer naar toe.
Dit wordt dan, geloof ik mijn 6 of 7e keer.
De eerste keer was er echt geen vuil strand en heb toen gelogeerd bij Blue Lagoon resort ( in Januari ).
Andere keren bij Chen Sea resort en ook geen vuil strand.
Deze bezoeken was er een kalme zee en bijna geen wind.
Afgelopen Maart was er veel wind en soms mocht je niet zwemmen in de zee.
Toen spoelde er wat plastic op het strand, maar niet meer dan bij kalme zee in bijv. kreta.
Personeel verwijderde het vuil ook weer meteen.
Hallo Kootje,
Wij komen er net vandaan. We dachten een idyllisch bungalowtje aan zee te hebben geboekt. Dat was ook wel zo, het bleek alleen geen vrijstaand huisje te zijn, maar verder best aardig gelegen. Maar toen we op het bijbehorende privéstrand kwamen zagen we meteen al heel veel troep. Er stond ook veel wind, het zag er al meteen naar uit dat er met snorkelen niet veel te zien viel (wat bij deze accommodatie wel genoemd werd). Bleek dat, wat ik nergens gelezen had, er tussen november en maart veel wind staat en de zee dus ruwer is en er dus niet te snorkelen valt (op die plek). Ik toch de zee in, even checken, ik ben op een beschutte plek tussen rotsen de zee in gegaan, daar viel het nog mee met het ‘zwerfvuil’ (wat kennelijk van vaste wal daarheen drijft), maar ik wilde met een boog naar de andere kant van het strand zwemmen en raakte daar bijna in paniek. Ik zwom door een vuilnisbelt. heb nog nooit zoiets gezien, echte een dikke laag rotzooi, je kon je armen niet uitslaan voor de zwembeweging, allemaal plastic zakken, flessen, tubes, noem maar op. Heel vreselijk. En dus inderdaad absoluut niet snorkelen. Het was wel de hoek waar de wind net op stond, maar ik was er helemaal niet over te spreken. Een klein deel van het strand werd kennelijk dagelijks schoongemaakt, maar het lag net verkeerd, daar waar zo ongeveer alle troep heen gespoeld werd. Ook best heel sneu voor de eigenaren van dit resortje, want ze waren uitermate vriendelijk.
Uiteindelijk hebben we het daar toch leuk gehad, omdat we ruim een half uur lopen van Sao beach af zaten en dat was echt prachtig. Het staat volgens mij ook bekend als het mooiste strand van Phu Quoc en zelfs een van de mooiste van Vietnam. Er lag wel wat troep op het strand, kennelijk spoelt daar ook wel wat aan, maar niet te vergelijken met ‘ons’ strandje net om de hoek. En hier werd dat (beetje) vuil dus wel meteen verwijdert en een eindje verderop neergekwakt. Maar het was echt mooi.
Verder zijn we het eiland niet over geweest, omdat wij hier echt naartoe gingen voor een paar dagen relaxen.
Wij hebben een vissersboot gevonden die ons naar Fingernail island zou brengen, met behulp van onderhandelen door onze taxichauffeur voor 200.000 pp. We vertrokken samen met een ander koppel (dat 1.000.000 betaald had). We zijn niet alleen op Fingernail geweest, het was een soort tour met 3 stops. Welk van de An Thoi eilandjes het waren weet ik niet, maar de eerste was een droomeilandje en een heel mooie snorkelstek, de 2e stop was bij en groep rotsen midden in de zee met werkelijk prachtig koraal en de 3e stop was weer een eilandje met een uitspanning waar je wat kon eten. Het koraal was hier het minst mooi, maar bij elkaar een geweldige dag. Op de heenweg ging na 15 minuten onze boot stuk waardoor we ongepland aan moesten leggen bij een bewoond eilandje met een marktachtig gebeuren en drijvende huizen e.d, een kadootje!
De dag erna heb ik nog gesnorkeld op de door Thomas aangegeven plek bij Sao beach, wel een leuk stukje koraal, maar daar was het water erg troebel.
Dat was onze ervaring. Veel succes met oriënteren en veel voorpret gewenst. Vietnam is echt een geweldig land om doorheen te reizen.
Bedankt voor je uitgebreide reactie. wat erg he dat er zoveel plastic etc in zee gegooid wordt en dat het allemaal naar een prachtig eiland drijft.
Gelukkig nog wel mooi koraal kunnen zien na je slechte ervaring.
Ik ga nog eens goed lezen wel resort we kiezen. Tickets zijn al geboekt dus we gaan er sowieso heen. En we gaan zeker zon tocht met een boot maken dat lijkt me geweldig.
Ja, dat is wel triest. Maar ik wil het je ook zeker niet afraden hoor, ik denk dat het is zoals Ton al zei, dat de meeste stranden schoon gehouden worden. Wij zaten net in de verkeerde hoek. Maar als je aan zo’n mooi strand zit, heb je het nergens meer over. Bovendien gaan jullie in mei toch, dan is het er kennelijk minder wind. Het gaat een fantastische reis worden! Geniet ervan! En als je nog wat wilt weten, hoor ik het wel. Ik ben alweer terug in de kou…
I klas ook dat als wij er zijn in mei er minder wind is dus wellicht minder afval, We zullen het vast fijn hebben want je moet er tenslotte zelf iets van maken. Voldoende te doen op het eiland.
We hebben gekozen voor Famiana green village, leuke huisjes in een soort grote tuin en een lekkergroot zwembad voor onze dochter. Het hoort bij Famiana resort wat direct aan het strand ligt en wij hebben toegang tot alle fdaciliteiten van dat resort, dus als we op het strand liggen en de zee is vies, te veel golven of kwallen (dat komt nl regelmatig voor in onze periode) dan kunnen we in hun zwembad aan zee.
Na veel googlen en ieder dag kijken was er eindelijk een aanbieding met flinke korting
Wauw, geweldig, wat een mooie plek. Fantastisch ook voor je dochter. Voor ons was deze reis weer de eerste zonder kids, maar wij hebben voorheen ook veel met onze kinderen gereisd en dan is comfort toch net iets belangrijker. Ze zal het daar zeker heerlijk hebben. Lekker gevoel!
Nee, heb ik niet. Ik maak online een fotoalbum en daar schrijf ik dan wel een soort van reisverslag bij, maar ik heb het niet zo in een vorm die ik door kan sturen.
Misschien staat het al ergens helemaal op dit forum, maar wat is globaal jullie plan, buiten Phu Quoc om? Heb je nu overal de accommodaties geboekt?
We hebben idd de reis rond en alle hotels geboekt waarvan vele met gratis annuleren. Dus als er een betere aanbieding voorbij komt kunnen we veranderen.
Ons plan:
Hanoi 2 n - halong Bay 2 n - ninh bin 2 n - Hanoi 1 n - phong Nha kebang nationaal park 2 n - hoi an 4 n - hcm en omgeving 3 n - PQ 4 n- hcm 1 n
Natuurlijk kunnen we niet alles zien in 3 wkn maar we hebben denk ik een relaxte reis die ook onze dochter leuk vindt. Afwisseling natie cultuur strand en budget acco aar ook mooie resorts.
Wij zijn ook net terug uit Phu Quoc. Vier jaar geleden ook geweest op hetzelfde resort, wat nu in 2015 geheel is vernieuwd. Zowel het resort als het strand was prachtig geworden. Wij verbleven op Tropicana Resort Long beach. Het strand bij dit resort zowel als de rest van het strand was hartstikke schoon. Oke, er dreef wel eens een zakje voorbij, maar dat werd door het personeel van de hotels of door de toeristen gewoon opgeraapt en weggegooid. De zee was rustig en het prikte niet. Vergeleken met 4 jaar geleden vonden wij het een hele verbetering geworden.
Net het resort even opgezocht Famiana. Nu 330,- p/n hoop dat je het voor stuk minder heb kunnen boeken. Ziet er wel zeker prachtig uit.
Mijn budget ligt echter stuk lager max 50p/n
Iemand nog tips voor dit budget. Reis met 2-volwassenen en 2kids. (2jr en 5jr) we houden van bungalows:)
Wij hebben idd voor veel minder geboekt, we hebben twee kamers voor 460 euro voor 4 nachten.
Voor jou budget kun je kijken naar Valley resort en Daisy village resort, die hebben familie kamers, dus met tussendeur. Voor veel minder maar je moet echt goed de aanbiedingen van de sites in de gaten houden, hotels.com, agoda als je via de app boekt scheelt het ook weer iets van 10%. Bookings.com en expedia. Daisy heeft een shuttle service naar het strand waar je bij hun zuster hotel op gebedjes kan liggen, candy hotel dacht ik…
Ik heb voor onze prijzen vally en daisy 1-5 mei een keer geboekt maar weer geannuleerd voor rond de 230 euro. Dan zit je echt goed.
Als je verder van long beach gaat is elwood ook wat. Die heb ik gezien voor 340 voor 4 nachten.
Haha, wat is veel. Ieders budget is anders:)
Die twee staan genoteerd zien er beide top uit.
We vliegen 5 april naar hanoi en terug van saigon op 26-april.
Bij ons staat niks vast. Boek vaak dag van tevoren. Hebben we een fijn plekje kunnen we lsnger blijven, vinden we het niks dan reizen we door.
Vorige reis Maleisië/ thailand helaas 2 dagen ziekenhuis gehad ivm uitdroging jongste en blij dat we geen verplichtingen hadden.
Phu quok staat erg hoog op me lijstje en wil ik liefste wel 3 dagen bezoeken.