Phu Quoc of Walvis eiland?

Hoi,

Mijn man en ik gaan in september dit jaar 3 weken naar Vietnam. We willen graag ook 3 dagen strand erin hebben en twijfelen tussen Walvis eiland of Phu Quoc. Mij spreekt denk ik Phu Quoc meer aan (heb het idee dat dit meer blauwe zee en witte stranden is en dit wil ik graag een keer zien :)), maar misschien is het in september verstandiger om naar Walvis eiland te gaan ivm regenseizoen en minder kans op regen daar?
Hoop van jullie te horen!
groetjes

Marieke

Vorig jaar op Whale Island geweest, ook ivm regenseizoen. Als je voor lui strand hangen gaat: perfect (ondanks dat het wat primitief aan doet). Ons is geadviseerd ivm regenseizoen naar WI te gaan, we hebben geen regen gezien!

Sent from my GT-I9000 using Wereldwijzer App

Hallo,

Ik ben alleen op Phu Quoc geweest hier de foto’s van die trip http://www.xs4all.nl/~brochet/Phu%20Qouc/

Hallo Marieke,

Rationeel en statistisch is het beste om naar WI te gaan zoals Bart al voorstelde, wanneer je enkele dagen strand wilt.

Phu Quoc heeft wat meer te bieden aan excursies dan WI maar blijft een gok met het weer ( temperatuur is goed, maar de kans op regen is zeer zeker aanwezig ); hoewel dat natuurlijk nooit te voorspellen is.

De echt witte stranden met een azuurblauwe zee zul je in Viet Nam echter niet vinden; zoals je die voor ogen hebt van bijv. de Maldiven.
Daarvoor is Thailand dan misschien een betere optie, want dat komt dan beter in de buurt.

WI is voor Viet Nam een goed alternatief, zeker zoals Bart ook schreef, het primitieve, dat in mijn ogen ook aandoenlijk aan doet. De stranden zijn zijn echt okë en witter dan Mui Nee, en vergelijkbaar met Phu Quoc.

Het enigste echt witte strand is die van Vin Pearl in Nha Trang.
Hier wordt geregeld wit zand naar toe vervoerd van de zandvlakte bij het vliegveld van Nha Trang.
De Russische eigenaar heeft waarschijnlijk geld genoeg.

Ik hoop echter dat ik je verwachtingen niet verstoord heb, maar wil ook niets schrijven wat er niet is en je toch een beetje waarschuwen tegen misschien te hoge verwachtingen voor wat betreft de witte stranden.

gr
Ton.

Bedankt voor jullie reacties!

En ik vind het juist goed om te horen dat het iets anders is dan ik in mijn hoofd had :). In sommige reisgidsen staat het dan wel heel Maladiven achtig beschreven dus dan stel je je er toch iets bij voor.
We gaan er nog eens goed over nadenken maar neig nu misschien wel meer naar Walvis eiland.
groetjes

Hallo,

Nou ik vond het Phu Quoc toch aardig blauwe zee en witte stranden hebben. Het is voor mij echt een van de mooiste plekjes die ik gezien heb tijdens onze wereldreis. Maar goed het is persoonlijk natuurlijk. Als ik terug mag dan ga ik graag naar Phu Quoc ik ben er verliefd op geworden. Zat ook wel in een heel mooi resort van La Veranda.

Ik vond Phu Quoc ook wel redelijk paradijselijk. Zeker de stranden in het zuid-oosten van het eiland. Zalig gewoon!
Ik weet natuurlijk niet hoe het weer zal zijn in deze periode.