Phu Quoc of Con Dao ?

Hallo Vietnam-gangers!

Eind april vertrekken mijn vriendin en ik voor 3 weken naar Vietnam! Heel veel zin in. We zullen vliegen op Hanoi om vervolgens drie weken later terug te vliegen vanaf HCMC. De laatste paar dagen van onze trip willen we zon, zee en strand! We zijn nu aan het twijfelen of we deze dagen op Phu Quoc of op Con Dao moeten doorbrengen.

Is er misschien iemand die op beide eilanden is geweest? Wat is het mooiste, leukste eiland om de laatste paar dagen te spenderen? Zijn de eilanden vergelijkbaar qua kosten? We willen graag een bungalowtje aan het strand…voor niet al te veel geld (tot 50 e per dag). Wat zijn jullie tips?

Alsvast bedankt!

Grt,

J.

(Klopt het overigens dat je op Con Dao met zeekoeien kunt snorkelen. Heeft iemand ervaring mee? Of is dit een fabeltje?)

Hoi J,

Kan me voorstellen dat jullie er zin in hebben! :wink:

Ik weet helaas het antwoord op je vraag niet, maar wie weet kan een medereiziger je helpen? :chin:

Groetjes, Anne

Hallo Juutje,

Ik ben op beide eilanden geweest; Con Dao 2 weken geleden en PQ 2 jaar geleden).
Ik vind ze totaal niet vergelijkbaar.

Maar het is net wat je wilt.

CD
Slechts enkele westerse ( reken even Australië en USA ook daaronder) te bekennen.
In het stadje heb je 5 goede restaurants en 1 cafe ( meer kon ik er niet vinden ).

Wanneer je er naar toe gaat ga dan echt voor de rust en duiken en snorkelen en hiken ( heet dat zo???) door de bossen; met gids!!!

Nu is daar een duik tour bureau, wat gerund wordt door een, geloof amerikaan, maar heeft hulp van een vietnameze vrouw.
Deze vrouw komt toevallig uit Doetinchem en spreekt dus nederlands en is heel behulpzaam.

Nu ben ik geen duiker en geen snorkelaar dus ik kon geen gebruik maken van hun diensten, maar krijg toch heel veel informatie van haar over het eiland.

Verwacht hier geen strandbedden, hotels aan het strand ( is er wel maar duur ).
Ik ben een Australiërs tegen gekomen en die hebben een brommer gehuurd en hebben geen zandstrand op het eiland kunen ontdekken; alleen die bij de haven van Con Dao stad.
Daar waren ook enkele basic overnachtingsplaatsen aan het strand.
Verder heb je 5 gevangenissen, pagode, kerkhof, marktje, museum.

Het eiland is mooi, maar heel heel heel heel enz. rustig; 1 brommer per kwartier is al druk.
Geen bus, taxi.
Ik kwam ook mensen tegen die speciaal voor het duiken kwamen, maar door de wind werd er niet gedoken omdat het water te troebel was en je niets kon zien.

Jeugd van 20 tot 30 jaar zaten in het restaurant van het hotel te kaarten en verveelden zich zichtbaar.

PQ
Daar dus wel hotels aan het strand met bedden, veel restaurantjes, diverse cafeetjes enz.
Ook kan je een enkel verlaten strandje vinden a la Con Dao.
Ook is het daar veel drukker.

Over de zeekoeien kan ik je niets vertellen.

Mijn keuze voor een volgende keer gaat uit naar PQ.
Prijs van de vlucht is gelijk en prijs voor eten en drinken ontlopen elkaar ook niet echt veel.
Prijs pilsje CD is VND 20000, 26000 in Saigon en in Mekong Delta 22000 nu.
Ik ga er dan vanuit dat dit niet veel afwijkt van PQ; zal er ergens tussenin zitten.

Overigens zou ik echt niet weten hoe je de basic verblijfjes op CD zou moeten boeken en wat ze kosten.

De naam van het duikbureau was
"dive dive dive Con Dao " geloof ik ( ben het visitekaartje kwijt ).

gr
Ton.

ps.

Vandaag og morgen plaats ik wat foto’s van Con Dao.

1 like

Hoi Juutje,

Enkele foto’s staan er nu bij de foto afdeling

gr
Ton.

Wat een uitgebreid antwoord! Dankjewel Ton! Leuke foto’s ook…
Heel heel heel heel heel rustig hoeft van mij nu ook weer niet :slight_smile: dus ik denk, na het lezen van je verhaal, dat we naar PQ zullen gaan: veel restaurantjes, diverse cafeetjes en hotelletjes aan zee spreken ons wat meer aan. Een pilsje voor 22000 klinkt als muziek in de oren.

Ik ben wel nog wel steeds benieuwd of iemand ervaring heeft met het snorkelen met zeekoeien.

Mijn vrouw en ik zijn van 13 tot en met 17 februari op Phu Quoc. Wij gaan daar ook zeker snorkelen. Als wij inderdaad zeekoeien aantreffen laten wij dat wel weten. Ik laat sowieso wel even weten wat onze ervaringen zijn. Wij vliegen trouwens van Saigon met Vietnam airlines naar Phu Quoc. Wij hebben ons hotel geboekt via Agoda. Er is daar trouwens wel aanbod voor de prijs die je noem.
Veel succes met zoeken en tot later. Een tip is trouwens ook om even te zoeken op Tripadvisor, waar je ook leuke tips tegenkomst over PQ. Zonder overigens in het vaarwater te zitten van deze site.

groet corenilna :wereld:>>>:dag:

Ik ben zeker benieuwd naar jullie ervaringen Corenwilna! Leuk dat je die wilt gaan posten! :slight_smile:

Groetjes, Anne

Wij zijn ook op Phu Quoc geweest. Echt zalig daar!!! Hoteltip: wij verbleven in Seastar Resort en waren heel tevreden van de prijs/kwaliteitverhouding.

Verder hebben we bij het hotel een brommertje gehuurd en zijn we het eiland rond gereden. Wel oppassen als je bij “verlaten strandjes” komt waar toch een huisje in de buurt staat => ik heb het meegemaakt dat ik een foto van een strand wou nemen en werd plots bedreigd door 2 grote honden omdat ik blijkbaar op hun “gebied” stond, zonder dat ik het besefte. (Ff heel bang geweest :paranoid:)

Wat het snorkelen betreft:
wij vonden persoonlijk Phu Quoc wat tegen vallen. We zijn wel eerder bij de Gili eilanden in Indonesie gaan snorkelen en ik denk dat we daar wat te verwend zijn geweest en daardoor hogere verwachtingen hadden, waardoor het wat tegensloeg.
Maar als je voor een 1ste keer gaat snorkelen is het daar zeker fijn.