phimai

Hoi hoi

Na wat schuiven etc. heb ik nu een leuke planning , in die planning zit het volgende

Kanchanburi bangkok - Khao Yai
Khao Yai Phimai
Phimai bangkok

Kan-bkk-khao yai is denk ik een uur of 5 reizen?
khao yai phimai is iets van 1 1/2 uur
Phimai bangkok is uur of 4 ?

Ik kom er wat lastig achter hoe ik dan het beste kan reizen

Is het sowieso zinvol/nuttig/leuk om een tour te boeken in khao yai ?

Phimai is prima zelf te bekijken toch?

Wie kan even met mij mee denken over het reis stukje van die 3 stukjes.

Vermoedelijk zijn er geen directe busverbindingen van Kanchanaburi naar Pak Chong (Khao Yai), dus zal je idd via Bangkok moeten reizen (tenzij er shared minivans tussen K’buri en Pak Chong gaan, dat zal je ter plaatse bij je hotel/guesthouse even kunnen navragen).
Bussen vanaf Kanchanaburi naar Bangkok gaan naar Sai Tai Mai station (zuidelijke busstation) en Mo Chit (noordelijke busstation). Makkelijkste is om de bus naar Mo Chit te nemen, omdat vanaf daar de bus naar Pak Chong ook vertrekt. Totale reisduur zo’n 6-7 uur.
Andere optie is om minivan van K’buri naar Victory Monument in Bangkok te nemen, en vanaf daar een minivan naar Pak Chong te nemen. Hoewel ik op z’n tijd wel met de minivans reis, ben ik er geen liefhebber van, omdat ze soms als malloten rijden.

Pak Chong naar Phimai ca. 2 a 2,5 uur reistijd en Phimai naar Bangkok 4-5 uur.

Bij vrijwel alle guesthouses en hotels in Khao Yai kan je excursies boeken. Absoluut aan te raden, omdat de gids weet waar je naar toe moet en veel kan vertellen.

Phima is inderdaad heel makkelijk zelf te bezoeken, geen tour of gids voor nodig.

dank je voor je antwoord

We hebben na wat wikken en wegen eea omgegooid en we gaan nu rechtstreeks vanuit bangkok naar Khao Yai en vanuit daar naar Phimai,

we vonden deze site Khao Yai National Park | Get there en Bangkok - Khao Yai taxi service

En ik denk dat het niet raar is om gewoon dan die taxi te regelen ? Wel prijzig

Ander alternatief is dat we de trein pakken. We overnachten de dag ervoor in bangkok en kunnen een vroege trein pakken van 545 uur kost stuk minder. Moet ik even zien welk hotel daar dan in de buurt is (van trein station) gezien tijdstip van vertrek. Zijn er meerdere treinstations in bangkok want op de site http://www.railway.co.th/checktime/checktime.asp?lenguage=Eng zie ik niet zo 1,2,3 hoe het station heet.