Van Koh Chang naar Khao Yai

Weet iemand hoe je van Koh Chang naar het park Khao Yai komt?
En hoe lang dat ongeveer duurt?
Na een paar dagen Koh Chang zouden we graag nog Khao Yai meepakken alvorens we vanuit Bangkok terug naar huis vliegen.

En is het vanuit Khao Yai goed te doen om snel naar Bangkok te komen>?
Volgens mij is het een uurtje of 3 per bus, dus als we een avondvlucht naar Amsterdam hebben moet dat te doen zijn lijkt me

Ik zie nu dat de meeste vluchten vanuit Bangkok rond 17:00 gaan
Is dat dan haalbaar als we 's morgens uit Khao Yai vertrekken?

Met welke maatschappij vlieg je terug naar Amsterdam dan ? China Airlines vertrekt om 02:30 uur 's ochtends, EVA Air om 12:30 uur 's middags en KLM om 23:20 uur 's avonds…de vertrektijden van airlines met een overstap ken ik niet allemaal :wink:

Maar Khao Yai naar Bangkok is slechts een paar uurtjes reizen. In Pak Chong kan je de bus (of evt trein) naar Bangkok nemen.

Koh Chang naar Khao Yai…hmmm…lastig. Minivan zal niet goedkoop zijn… Misschien vanaf Trat op het vasteland een bus nemen naar Khorat (Nakhon Ratchasima) en vanaf daar verder reizen naar Pak Chong. Vanaf Pak Chong is het dan nog ongeveer uurtje reizen…

We weten nog niet met welke maatschappij
Maar we vliegen heen op Ho Chi Minh
Ik ben dus op zoek naar tickets van AMS naar HCM en dan terug van Bangkok naar AMS.

Als ik dat invoer op diverse sites kom ik elke keer op terugvluchten die zo tussen 16:00 en 18:00 vertrekken. Idd meestal met overstap (Malaysia bijv. in Kuala Lumpur).

Ik vraag me af of het haalbaar is als we bijv een vlucht om 17:00 hebben en dus uiterlijk om 15:00 op de luchthaven moeten zijn. Als je dan om 9:00 uit Khao Yai vertrekt, is dat dan haalbaar of wordt dat echt eng krap??

Ik heb geen idee hoe makkelijk je zo’n park uit komt
Ik las wel iets over dat je moet liften naar de ingang en dat er een songtraew gaat ofzo??

Wat betreft Koh Chang - Khao Yai:

we komen vanuit Cambodja. Ik zal het reisschema even uitleggen:

Siem Raep - Battambang
Battambang - Koh Chang
Koh Chang
Koh Chang
Koh Chang- Khao Yai
Khao Yai
Khao Yai - Bangkok - AMS

Is het misschien beter te doen om vanuit Battambang dan eerst naar Khao Yai te gaan? Vanaf Koh Chang is het iig handiger misschien om in Bangkok te komen of niet?

Wat eventueel ook mogelijk is, is om gewoon een retour Amsterdam-Bangkok te kopen. Je kan dan via Air Asia een vlucht Bangkok-Ho Chi Minh bijboeken. Deze Thaise lowcost-maatschappij vliegt deze route ook en heeft volgens mij ook nog een middagvlucht.
Als je dat doet, moet je wel rekening houden met voldoende overstaptijd, omdat je na aankomst in Bangkok door de douane moet en je koffers niet doorgelabeld worden. Voor de vlucht Bangkok-Ho Chi Minh moet je dus weer opnieuw inchecken met je bagage.

Als je vroeg vanuit Khao Yai vertrekt (met sawngthaew naar Pak Chong) ben je op tijd weer in Bangkok (reistijd Pak Chong-Bangkok is zo’n 2,5 uur).

Dat zou inderdaad ook nog een optie kunnen zijn
Ben alleen bang dat als je dan vertraging hebt, je dus ook die vlucht mist en je hele reisschema in de soep loopt

Maar als ik het zo lees zou het in theorie wel moeten kunnen lukken om vanaf Khao Yai om 15:00 op de luchthaven in Bangkok te zijn?
Zit ik alleen nog even met de route Koh Chang- Khao Yai…kan Khao Yai er ook uitgooien, maar vind ik eigenlijk ook weer zonde…

China Airlines komt om 06:15 uur in ochtend aan, Air Asia heeft een vlucht naar Ho Chi Minh om 16:00 uur…dan moet je vertraging wel erg groot zijn…
Of na aankomst 1 nachtje in Bangkok blijven, in hotel bij de luchthaven, zoals bijv Queen’s Garden Hotel of Suvarnabhumi Suite (gratis transfer) en dan volgende dag ochtendvlucht met Air Asia nemen…

Nog even terugkomend op Koh Chang - Khao Yai
Als we het in 2 dagen zouden doen, weet iemand dan een goede of mooie tussenstop op de route?
Ik vind het zo zonde van de dag anders, maar als er halverwege nou een mooi dorpje of een mooi park ligt, zouden we daar nog kunnen stoppen en daarna verder reizen

Ik zat ook nog te kijken om van Battambang naar Khao Yai te reizen, en dan vanaf daar naar Koh Chang, maar dat maakt feitelijk natuurlijk weinig uit.