Reizen naar Khao Yai

In Augustus gaan mijn vriend en ik naar Khao Yai. Hoe kan je het beste daarkomen? Met de trein of met de bus? Wij willen reizen naar: Pak Chong en vanaf daar worden wij opgehaald.

Maar hoe regel je dat? Je tickets? Ter plekke op het station en hoe weet je waar je moet zijn en welke bus etc.? En weet iemand de kosten hiervan?

Is dit gewoon op de bonnefooi te doen?

Gr Saskia

Hoi Saskia,

in juni en juli gaan wij naar Thailand, onze eerste stop is Ayutthaya en onze tweede… Khao Yai national Park. We hebben ook al accomodatie daar gevonden. ( zie http://www.khaoyai-garden-lodge.com/ ) Het ligt eraan wat je wilt, maar ze geven aan op hun site:

" We offer:
**Transportation from the airport or Bangkok hotel in an air-conditioned minibus to the edge of Khao Yai National Park. Quiet and comfortable en-suite double rooms, at the Garden Lodge. Varieties of local flora and fauna and a tropical garden, where you can see over 200 different of botanical and some rare hybrid orchids. There are always birds and butterflies flying through the garden. "
**

Wij gaan dus vanaf de luchthaven eerst met de trein naar Ayutthaya, daar blijven we een dag of 3, gaan lekker acclimatiseren, van het eten genieten en tempels bezoeken. Daarna pakken we de trein naar Pak Chong. We hebben met de eigenaar van de garden lodge afgesproken dat we ze bellen vanf het station en dan komen ze ons ophalen. ( voor de zekerheid neem ik natuurlijk wel het adres mee zodat ik ook op eigen gelegenheid daar kan komen, het blijft natuurlijk Thailand… :wink: )

Op de bonnefooi is voor zover ik heb ervaren alles op de bonnefooi te doen…

Wil je nog wat meer informatie? neem gewoon ff contact met me op! Veel plezier met de voorbereidingen.

weet jij hoevaak de trein gaan en vanaf welk station en de tijden? kan je gewoon het station oplopen en een kaartje boeken en dan de trein in? of moet dat beter een paar dagen van te voren?

Hoi Saskia,

In Thailand gaan de treinen bijna net als in Nederland op gezette tijden via een reisschema waar ze zich zelfs best redelijk aan houden en dan ook betrouwbaar te noemen is. ( wel een beetje op tijd zijn en niet op een minuut of 10 kijken…) Op http://www.railway.co.th/English/Time_PDF.asp kan je zelfs van heel Thailand de aankomst/vertrektijden downloaden. Vanaf welk station ligt er natuurlijk aan waar je opstapt maar vanuit Bangkok kan je gewoon naar het Centraal station gaan en daar een kaartje kopen.
Welke trein exact kunnen ze je daar of bij de TAT ( de Thaise VVV) prima vertellen, dat weet ik nu ook niet exact. Voor een ritje naar Pak Chong met de reguliere trein hoef je niet vooraf te boeken. Als je bijvoorbeeld een nachttrein naar Chang Mai wil nemen is het natuurlijk wel aan te raden om vooraf een plek in de slaaptrein te reserveren…)

Super zeg! wat een handige website!

erg bedankt!

In juni ga ik naar thailand en ik vroeg me af hoe je van het vliegveld Suvarnabhumi naar ayutthaya komt met openbaar vervoer en hoe lang je er ongeveer over doet en wat het kost.

Wie heeft er tips?

Hai,
Er zijn een aantal manieren om in Ayutthaya te komen, op volgorde van handigheid:

1. met de trein (zo’n 20 treinen per dag)…duurt zo’n 2-3 uur.
  2. met een minivan (vertrekken elke 30 min. vanaf het Bangkok Victory Monument… duurt zo’n 1-2 uur, afhankelijk van het verkeer.
  3. met de bus vanaf Bangkok Northern Terminal…duurt zo’n 3 uur.

Kosten zullen een paar honderd bath zijn, afhankelijk van je reismethode.

Meer informatie kan je vinden op mn site www.naarthailand.nl (teksten zijn in de maak:nod:)

vanaf de luchthaven zijn er (nog) geen treinen je moet echt eerst naar de stad om een bus of een trein te pakken…

voor 200 Bth zijn wij met de metertaxi naar het andere vliegveld gegaan ) Don Muang) en daar de trein naar Ayutthaya gepakt. ging erg makkelijk en snel

wij zaten bij greenleaf… Super tours, kamer 200 bath voor 2 pers en heeeeel gezellig daar! Reizen kan met de trein of de bus…scheelt niet zo heel veel in tijd… Bus is wel wat goedkoper…wij waren voor 3 euro klaar, incl drankjes en koekjes in de bus…incl airco!

Wij reisden in 2006 naar Bangkok (vliegveld Suvarnabhumi) en wilden toen ook door naar Ayutthaya, hadden niks gepland, dus daar bekeken wat te doen. Juist toen we besloten hadden om ons met een taxi naar het treinstation te laten brengen om vanaf daar een trein te pakken, vertelde de taxichauffeur ons dat het zo’n 800 bath (15e?) naar het treinstation zou zijn, maar voor 1000 bath wilde hij ons wel naar Ayutthaya brengen!! Drie maal raden wat we toen gedaan hebben, wel zo relaxed, in een land waar je op dat moment nog even niks kent.
Heel veel succes voor ieder die nog gaat, het is super!!