In augustus zijn wij (2 volw & 2 kids 12/14 ) in Thailand te vinden.
We bezoeken Khao Yai en willen daarna door naar Ko Samet.
Iemand een idee hoe we dan het beste reizen?
Is het mogelijk om vanaf Mochit een directe bus te pakken, is over Khorat wellicht handiger of is het mogelijk om een privétransfer vanaf Pak Chong naar Ban Phe te boeken (kosten??).
Reisuur schat ik op zo’n 6 uur, is dat realistisch?
We reizen op 13 augustus (de dag na de verjaardag van de queen meen ik). Moeten we dan nog rekening houden met extra drukte?
Ik denk dat er van Khorat geen bussen rechtstreeks naar Ban Phe (vanwaar de boten naar Samed vertrekken) gaan. Wellicht wel van Khorat naar Pattaya en dan zou je daar over moeten stappen, maar zeker weten doe ik dat ook niet. Misschien dat er anderen hier op het forum zijn die ervaring met deze route hebben met de bus…
Je zou ook via Bangkok kunnen reizen, bus terug van Khao Yai naar Mo Chit, maar dan moet je naar busstation Ekamai voor een bus naar Ban Phe.
Lijkt me best vermoeiend op een dag…
Prive-transfer is uiteraard ook mogelijk, zal zo’n 6500 Baht kosten, behoorlijk aan de prijs dus. Maar misschien kan het resort waar jullie in Khao Yai verblijven een transfer aanbieden voor een lagere prijs ?
Het lijkt me voor jullie het meest prettig om per auto met Engelstalige chauffeur te reizen. De auto (Toyota Commuter) met chauffeur staan dan tijdens het gehele verblijf ter beschikking. Khao Yai is nogal groot dus ideaal om mobiel te zijn en privé alles per auto te bekijken. De meeste watervallen zijn vanaf de weg met een korte wandeling bereikbaar. Maar als jullie in Khao Yai al een meerdaagse excursie geboekt hebben is het uiteraard een ander verhaal. Huur van auto, chauffeur en brandstof schat ik op 105 euro per dag. Voor meer informatie kan je uiteraard persoonlijk contact met mij opnemen.
We hebben een anderhalve dagtour geregeld. Waarom? Omdat ik denk dat je met gids meer ziet.
We hebben inmiddels autohuur vastgelegd van Chiang mai tot aan Rayong. We zouden de auto oorspronkelijk in Phitsanulok inleveren, maar ik denk dat we makkelijker juist de stukken Sukothai - Pak Chong en Pak Chong - Ko samet kunnen doen met de auto. Blijven lange reisdagen, maar met eigen auto toch iets makkelijker te doen dan met OV.
Gezien de reactie van Hoeksie niet meer van toepassing maar toch mijn antwoord. Als je een eigen chauffeur en vervoer hebt hoef je geen excursies te boeken. Dan maak je je eigen privé excursie. Is ook voordeliger dan het boeken van aparte transfers en excursies bij resorts…
We hebben e.e.a. nog aangepast. Hadden oorspronkelijk een auto gehuurd tot aan Phitsanulok, maar hebben het nu verlengd en leveren de auto nu in, in Rayong.
We hebben dus de beschikking over eigen vervoer. Is het ook mogelijk om een ‘losse’ gids te huren in het park? Denk nl. dat het wel toegevoegde waarde heeft om met een gids op pad te gaan.