Khao Yai NP en Kanchanaburi

Hallo allemaal,

Hopelijk kunnen jullie ons een beetje verder helpen. Wij willen graag 2 dagen naar Khao Yai NP. Nou zou ik graag willen weten of we dit het beste vanuit Bangkok kunnen doen(zo ja hoe?) of vanuit Chiang Mai de nachtbus pakken naar Korat. Weten jullie misschien ook leuke plaats om te overnachten. Verder willen we een dag of 3 naar Kanchanaburi. Hier willen we naar de tijger tempel en Erawan NP, en we denken erover om naar Chalerm Rattanakosin NP te gaan, maar weten niet of dit wat is.
Ik hoop op vele tips. In ieder geval alvast bedankt.

Groetjes Sas

De beste manier om Khao yai np te bereiken=een trein nemen in Bangkok richting Pak Chong,waar je bij een plaatselijke guesthouse/tourbureau een dagtrip of meerdere dagen kunt boeken.Normaal mag je toch rekenen op 1250per persoon per dag/inkom inbegrepen!ff nog vermelden dat het van Pak Chong naar Khao yai nog 40km moeten worden overbrugd met de auto.Erawan np ben ik dikwijls geweest,mooie watervallen echt mooie natuur(dieren die je tijdens je trip tegenkomt)het 2de park ben ik nog niet geweest,kan daar geen oordeel over geven! als je nog meer info wil opslagen,ff surfen naar dezesites! www.Khaoyaiwildlife.com www.greenleaftour.com veel succes! georgessiam.

Vanaf CMai-en omdat jullie toch al zeggen de nachtbus geen bezwaar te vinden:

1. NIET naar Khoat(want dat duurt veel langer-dat is een lijn met vele stops) maar gewoon weer BKk/eindpunt=de giant Mochit Busstation. Vanaf daar elke 10./15 min luxe blauwe 1e kl. bussen naar Khorat die ook in Khao Yai/Pak Chong stoppen. als je heel avontuurlijk bent en wat met Thailand bekend bent hoef je niet het hele eind tot in BKK te zitten-stap uit in RANGSIT/Future (dat is zo ongeveer de 1e buitenwijk van BKK-alle longdistance bussen stoppen daar om uit te laten), de enorme 8baans weg oversteken-voetbrug, koffie bij 7-11, wat eten, en dan staat er een lange rij blauwe bussen aan de overkant langsheen viaduct-nr 21 is de Khorat bus- of gewoon mondje open+vragen.
    2.De trein is toch wat comfortabler-bedjes. ga niet het hele eind-eruit in Ayuttaya-ontbijt-dan-maar die gaan maar HEEL weinig-de stoptrein die Georges adviseert. ik schat dat dat toch een paar uurtjes wachten betekent. de STOPtreinen staan NIET op de engelse webiste van de SRT!!
    3.De TIGERtemple staat erg slecht bekend en wordt zelfs door Thai tegenwoordig vaak bekritiseerd vanwege allerlei vermeende drogerij=volstoppen met drugs om ze valium-rustig te maken en ongeremde geldjacht. maar tegenwoordig mag je natuurlijk van de linkse kerk nergens mee r naar toe, nah?