Khao Yai NP

Hoihoi,

Rond 5 juli zou ik voor 3 dagen/2 nachten willen Khao Yai Np zien. Ik vertrek op dag 1 vanuit bangkok s’morgens.

• Wat is beste optie? Met trein naar Pak Chong? Of Bus?
    Ik ben zeker avontuurlijk dus zou denk ik wel het NP op mijn eentje willen doen…
    -Wat is beste optie? Met scooter? Hoe moet ik het park voorstellen? Veel hiking of wegen aangelegd voor scooter en auto’s? Ik hou van hiken in de natuur dus gelieve mij wat hierbij te helpen…
  • Logies hoe doe ik dit? Telkens s’avonds uit het park terug om te slapen of zijn er mogelijkheden in het park zelf op hikeroutes? Tent?

En dan op dag 3 wil ik s’avonds arriveren in Ayutthaya… Is er al rechtsreeks openbaar vervoer naar daar of dien ik dit met taxi te doen? Prijs ?

alvast bedankt voor de grote hulp!

groetjes Kim

geen info hierover niemand? grtjs Kim

Ik ben wel in het Khao Yai NP geweest maar heb dit met een georganiseerde tour gedaan, dit zou ik je ook aanraden. Zeker als je wil gaan hiken is dit wel zo veilig, je kunt wilde olifanten en krokodillen tegenkomen. Ik had alles geregeld bij Bobbys Jungle Tours in Pak Chong. De eigenaar is Duits maar spreekt goed Engels en de gidsen die meegaan zijn super aardig. Je kunt hier je tours boeken en blijven slapen.

Wij kwamen tijdens onze full day jungle tour in de jungle in de buurt van een wilde olifant met kleintje, dan ben je toch blij dat de parkranger die mee gaat met de tour je precies vertelt wat je moet doen en waar je veilig kunt gaan staan. Daarnaast weet de gids natuurlijk de weg als geen ander. Hij weet ook in welke stukken welke dieren te zien zijn. Ik doe normaal ook liever alles op eigen houtje maar ik vond het zo wel veel relaxter en leuker.