Ik ben bezig om mijn reis naar thailand inelkaar te zetten. Ik wil van ayuttaya naar khao yai gaan. Is dit makkelijk te doen? Wie is er al eens in khao yai geweest en hoe zijn de ervaringen? Is het mooier als khao sok?
En is het makkelijk om accomodatie te vinden bij khao yai?
Hoi Evelien,ik zie niet graag als er een 0 bij je posting staat,dus we zullen dit veranderen.wat ik wel weet is dat de afstanden van bkk naar Ayuttaya:75km bedraagd en van Ayuttaya naar Khao yai ongeveer:125km is,goed te doen met de bus.In khao yai is de khao rom de hoogste top met 1351m,van de vele bergen die daar zijn.In het natuurpark zijn er vele routes die goed zijn bewegwijzerd,daarbij heb je geen gids voor nodig.voor langere afstanden(trekkings)is het wel aangeraden om een gids in te schakelen.Tijdens een voettocht door de bergen en valleien van Khao yai maakt u veel kans,apen,zwijnen,herten,civetkatten,vlinders en misschien ook een koningscobra of één vande ruim 250olifanten van het park te ontmoeten.Neem in iedergeval uw zwemuitrusting mee Evelien,er zijn heldere beekjes en watervallen om af te koelen!!Over Hotels moet je maar is sufen op www.sawatdee.com misschien dat daar iets goedkoop bij staat om te overnachten?gegroet:georgessiam.
misschien een heel domme vraag maar zijn er nooit ehhh…aanvaringen met die wilde dieren?
Ik bedenk mezelf opeens wat te doen als zo’n beest je aanvalt!?!
Oei spannend zo’n jungletrekking, dit is redelijk off topic dat begrijp ik, excuses Evelien!
Hi lieve Georgessiam!
Ik begrijp het wel de meeste dieren zullen eerder bij ons vandaan lopen dan op ons af
maar bedacht mezelf ineens …een cobra!
Toe maar, ik zie al dat je gebeten wordt door een slang dan is de ehbo ver te zoeken ;s
Nogmaals excuses Evelien!
Hallo is er een dokter in het woud?Normaal als je een paar dagen op trekking gaat is er gewoonlijk een gids bij,en moest je eventueel gebeten worden door iets, weten de gidsen wel raad mee!!Maar geen paniek Evelien ,het komt zelden voor!!En je zult wel een paar stevige trekkingsschoenen aan hebben,dus ik zie geen problemen voor je trekking door de jungle!!geniet ervan en (drink met mate)na de trekking!!het laatste was een grapje,Evelien.gegroet:georgessiam.
KY heeft 2 grote uitgangen: de noordelijke ligt bij dorpje met zelfde naam-en dat ligt langsheen de grote baan nr 1 van BKK naar KHorat en de hele Isan. Dat is dus een 6 baansweg-met trouwens 100en, Thai style’‘factory outlet’’ shops erlangs-dus als de aapjes je niet bevallen kan je daar mad monkey design kopen.
Zoals elk nat. park wemelt het er net buiten dus van de accomodatie-in alle gradaties en prijssoorten (echt-dit soort vragen zijn totaal overbodig voor Thaild-het is er altijd). IN het park is regeringsaccomodatie-jeugdherberg stijl en al opgezette tenten-dat moet je ergens in BKk reserveren. In het weekend vaak wat vol-dan mogen de BKKse playboys graag met hun nieuwe door pa betaalde 4-wheeldrive door dat park heencrossen en ieder de stuipen op het lijf jagen. In de dryseason van 08/09 zijn er ook enkele zeer grote (Thaise) popconcerten gehouden-wrs. ook in het kader van ‘‘behoud de natuur’’ en trap alles plat. Maar het park is erg groot en er is dus plexat als je wat verder gaat. Zoals bij al die parken: entree, farang betalen de hoofdprijs=4-5 x zoveel als de Thai.
VLakbij ligt ook nog de ChokeChai farm-bekend als Thais melk/yoghurtmerk. De eigenaar heet Ma BOon Krong en is dus-ja-eigenaar van een bekend winkelcentrum in BKK. Op die farm is alles western-style je kan er paardrijden in een cowboybroek-de Thai zijn er gek van.