Kan iemand me alleen vertellen of het echt de moeite is om naar Khao Yai te gaan? OF is het over-toeristisch?
Wij zijn vorig jaar in Khao Sok geweest en zaten in een prachtig resort midden in de jungle in een mooi treehut. We vonden juist de ervaring van zo midden in de jungle leven echt geweldig en zoeken zoiets eigenlijk ook voor Khao Yai.
Als ik echter naar hotels in Khao Yai zoek kom ik alleen maar grote hotelcomplexen tegen (althans zo zien de plaatjes er uit) en zie ik plaatjes van hele kindergroepen op kamp en glijbanen e.d.
Ook lijkt het of er geen hotels in het park bestaan, maar alleen er buiten
Ook klinken alle tours redelijk toeristisch en uitgekauwd
Ik vraag me nu af of het voor ons wel de moeite loont om van Koh Chang naar Bangkok te reizen, en dan de volgende dag naar Khao Yai.
Of dat we het beter kunnen laten
Iemand suggesties? (ook voor leuke, kleinschaligere hotels met een beetje het ‘buiten-gevoel’)
Ik vond Khao Yai wel een mooi park. Naar mijn idee ook niet super toeristisch. Wel denk ik inderdaad dat er in het park zelf geen hotels zijn. Ik heb ze in ieder geval niet gezien. Wij zaten zelf in een klein guesthouse dat een klein half uurtje rijden van het park af was. Het zou best kunnen dat Khao Yai je wat tegenvalt nu je al in Khao Sok bent geweest en daar zo’n mooie accomodatie had. Ik kan niet zeggen dat onze tour echt uitgekauwd was, maar ons guesthouse zat aan een weg, en er was dus niet echt sprake van een ‘buitengevoel’. Succes met je beslissing!
Bedankt voor je reactie!
het park lijkt me echt heel mooi, maar ik vind het zo vreemd dat als ik “khao yai hotels” google, ik alleen maar enorme resorts vind.
heeft niemand tips voor wat kleinschaligere guesthouses vlakbij of in het park?? Ik ben inmiddels wel van de illusie af dat het net zo’n mooie jungle experience wordt als in Khao Sok, maar iets leukers dan zo’n enorm resort met zwembaden in the middle of nowhere moet toch wel te vinden zijn?
Is er misschien een plaatsje/dorpje vlakbij de ingang waarop ik zou kunnen zoeken?
Ik kan je geruststellen: wij zaten zeker in een kleinschalig guesthouse, en de tuin achter het guesthouse was best wel leuk, maar ik kan niet zeggen dat ik midden in de jungle zat Maar het was in ieder geval geen groot resort of iets dergelijks. De organisatie/het guesthouse heet ‘Green Leaf Guesthouse’. Wij hadden deze naam al doorgekregen van vrienden uit Nederland, maar toen we in Pak Chong op het treinstation aankwamen stonden er al mensen van dit guesthouse met flyers (we hoefden dus niet meer te zoeken). Ze nemen je ‘gratis’ mee naar hun guesthouse (als ik me goed herriner klein half uurtje rijden). Bij hen hebben we toen 2 dagen een tour gedaan, waarvan 1 naar het Khao Yai Park. De kamers stellen trouwens niet veel voor (harde bedden en koude douche etc.), maar hier betaal je ook niet meer dan 2 a 3 euro voor. Verder kun je hier ook eten etc. krijgen. Het guesthouse ligt op een half uurtje rijden van Khao Yai. Het ligt aan een weg, maar verder is er niets in de buurt. Volgens mij is er zelfs geen dorpje in de buurt. Dan zul je dus naar Pak Chong willen, mocht je bijv. naar en restaurantje willen.
Wij hebben hier 3 nachtjes gezeten en het erg naar onze zin gehad. Het zijn in ieder geval hele aardige mensen en goede gidsen, en je krijgt genoeg ‘wildlife’ te zien, dus daar zal het niet aan liggen. Veel plezier!
Wij zijn afgelopen november (2010) in khao yai geweest. Wij vonden het zeker de moeite en niet heel toeristisch.
Wij hebben toen geboekt bij de khao yai garden lodge, ze stonden vermeld in de lonely planet. Ze hebben accomodatie en organiseren zelf de tours naar het park met eigen tourguides, materiaal en jeeps.
We hebben een jungle tour van een dag gedaan + een tour naar een batcave. Beide zeer goed verzorgd en erg vriendelijke mensen. We hebben behoorlijk wat wild (slang, schorpioen, apen, vogels) gezien en een prachtige wandeltour gemaakt door het bos.
Wat ik me kan herinneren van afgelopen november is dat ze een geheel nieuw hotel/accomodatie aan het bouwen waren. Op internet zie ik dat ze op hun website http://www.khaoyai-gardenlodge.com/ inderdaad nu anders heten: www.khaoyainaturelifetours.com. Ik verwacht dat de kwaliteit echter nog steeds identiek is: zeer goed.
Super! Bedankt voor de tip, het ziet er inderdaad goed uit!
Was het ook een beetje makkelijk te doen met de bus vanuit Bangkok?
Wij zullen op een donderdagmiddag en de hele vrijdag in het park zijn.
Ik hoop dat het met de drukte mee zal vallen!
Het was heel goed te doen. We hebben de bus genomen vanaf het noordelijke busstation in bangkok (Mo Chit). Het bus station is niet aan de BTS of metro gekoppeld, dus je moet of een stuk lopen of een taxi nemen naar mo chit. Er zijn verschillende terminals maar ook genoeg informatiemensen. Er zijn op mo chit heel veel verschillende loketten, voor iedere buslijn een stuk of wat. Loop naar het loket voor pak chong, koop een kaartje en ga dan naar het perron. Erg simpel.
Aan boord van de bus krijg je wat drinken, cackers, en verfrissingsdoekjes. (Voor ons gevoel heel sjiek!) na ongeveer 2-3 uur ben je in pak chong, onderweg is er genoeg te zien.
Zorg wel dat je je laat ophalen in pak chong door het hotel (wij hebben toen even wat gedronken in pak chong en de restauranthouder laten bellen naar het hotel). Het busstation in pakchong is niet meer als 2 bankjes die buiten staan…