Hallo,
Wij gaan deze zomer naar Thailand / Cambodja samen met onze kinderen van 6 en 8. Wij twijfelen nog een beetje tussen het bezoeken van Kao Sok (wel wat uit de route) of Koa Yai. Doel is om de kinderen mn. wat dieren en de natuur te laten zien.
Wie heeft er tips adviezen?
Hey,
Khao Sok is naar het schijnt ook zeer de moeite maar omdat ik lees dat het niet meteen op de route ligt is Khao Yai toch wel een mooi alternatief denk ik.
Wij zijn deze zomer naar Thailand geweest en hebben Khao Yai bezocht. Een heel mooi park. We hebben veel neushoornvogels gezien, verschillende soorten spinnen, een schorpioen, een hele groep makaken, gibbons en een bos-olifant (maar dan moet je wel geluk hebben naar het schijnt)
We reden eerst een beetje rond in een jeep, stopte als er iets te zien was. De gids had een grote verrekijker met statief mee. Tegen de middag stopten we aan een ‘restaurantje’ en konden van daar naar een waterval lopen. Daarna hebben we een tocht, te voet,gemaakt door de jungle. Dat was ook zeer leuk maar het zit er wel vol bloedzuigers! Je krijgt speciale kousen om aan te doen en uiteindelijk heeft er niemand echt last van gehad maar ik moet wel toegeven dat ik soms wel meer naar beneden heb liggen kijken dan naar boven 
Daarna was het weer de jeep in om verder op verkenning te gaan en zijn we ook gestopt aan een mooi uitzichtpunt.
We verbleven een paar dagen in de buurt van het park en hebben ook een vleermuizengrot bezocht. Heel indrukwekkend wanneer ze bij valavond massaal de grot uitvliegen!
1 like
Wij zijn afgelopen jaar naar allebei deze parken geweest. Hoewel Khao Sok prachtig is, vonden wij toch Khao Yai het meest de moeite waard. Net wat minder toeristisch, veel dieren en een leuke accommodatie (Greenleaf).
In Khao Sok is het vooral erg mooi om een tocht over het meer met de krijtsteen rotsen te maken.
Een ding is zeker, het gaat sowieso de moeite waard zijn, het waren iig een van de hoogtepunten van onze reis!
1 like
In 2007 ben ik in Khao Sok geweest met een tour via Greenwoodtravel. De eerste 2 dagen op het meer geslapen en de andere dag in een boomhutkamer. Erg toeristisch, wel erg mooi en ook leuk voor kinderen als je met een groep gaat. Dan zijn er vaak wel meerdere kinderen.
In 2008 ben ik in Khao Yai geweest, ook gelogeerd bij Greenleaf.
Greenleaf Guesthouse & Tour Khao Yai Thailand Voor 300 bht heb je een kamer. Verwacht geen mega luxe: iets verouderde kamers, maar wel erg schoon en netjes! Super vriendelijk personeel en echt HEERLIJK(!!!) eten. De tours van greenleaf zijn ook echte aanraders. De daytours zijn wat avontuurlijker dan de halfdaytours en echt goedkoop (3000 BHT voor 2 personen voor halfday+daytour). Je kan met de bus richting het park (2 uurtjes), maar wat ook een leuke ervaring is om de trein te pakken (3uur). Op een gegeven moment waren wij de enige toeristen in de trein en je zit dus tussen de locals, wat leuke gesprekken en gebarentaal met zich meebrengt. Je wordt (gratis) opgehaald van het station. Kan dan die dag een 1/2 dag tour doen, 's avonds lekker eten en veel gezelligheid, slapen en de volgende dag vroeg op, ontbijten en dan een dag tour doen. Om vervolgens nog 1 nachtje te blijven slapen en de volgende ochtend met de bus of trein weer richting Bangkok te vertrekken.
Over Khao Yai ben ik erg enthousiast… Ik zou er zo weer heen gaan!
1 like
Afgelopen zomer zijn we met onze kinderen, 8 en 10 in Koa Yai geweest. Ook wij hebben bij Greenleaf gelogeerd. De kinderen vonden het geweldig. Veel dieren gezien en gehoord, helaas geen olifant gezien maar het speuren ernaar was al een belevenis voor de kinderen. We deelden onze jeep met een ander gezin waardoor het een echt gezellige dag is geworden.
Wij zaten ook met het reisschema en kozen daarom voor Koa Yai waar we absoluut geen spijt van hebben. We zijn vanuit Bangkok met een luxe bus gegaan en werden door het hotel opgehaald. Op de terugreis zijn we met de trein naar Ayutthaya gereisd, tussen het gewone volk, zeker een aanrader.
Dit jaar gaan we op verzoek van de kinderen naar Koa Sok, hopelijk gaat dit niet tegenvallen naar de avonturen in Koa Yai.
1 like
Allen, dank voor jullie reactie. We gaan naar Koa Yai en dan over land naar Cambodja. Zeker het laatste is best een uitdaging, maar we gaan het proberen.