In augustus: Khao Yai of Khao Sok??

Wie kan mij het laatste zetje geven in onze beslissing om of naar Khoa Yai of naar Khao Sok te gaan? Wat mij een beetje tegenhoud is de grote regenkans in Khao Sok. Is het weertechnisch gezien veiliger om voor Khao Yai te kiezen?

Hoi Depaueltjes,
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar Khao Sok omdat het meer afwissellend is dan Khao Yai.
Beide parken hebben wel hun charme, Khao Sok is populair voor mensen die willen verblijven op één van de woonboten,alsook kan je in het park daar slapen in boomhutten.
Het maken van tochten is als je in het park verblijft erg gemakkelijk te regelen een gids is wel aangeraden !!!
Khao Yai, heeft als voordeel dat er goede overnachtingsmogelijkheden zijn in en daarbuiten het park.
Je kan daar in het park overnachten in blokhutten.
Het maken van tochten zonder gids is zeer goed mogelijk.
Een reden voor de uiteindelijke keuze kan zijn op manier hoe je de rest van je vakantie invult?
Nou indien je kiest voor het zuiden dan is Khao Sok een logische keuze in je programma.
Als je van Isaan of Korat (midden Thailand) komt dan is het beter dat je kiest voor Khao Yai.(ligt dichterbij dan Khao Sok)

Dank je voor je snelle reactie! Ik denk dat we beide parken leuk zullen vinden, alleen maak ik me een beetje zorgen dat een een verblijf in Khao Sok “in het water valt”. Ik las laatst dat het park onbegaanbaar was na flinke regen. Dat risico is in Khao Yai toch minder aanwezig?

Nou we zitten in Augustus nog altijd in het regenseizoen,het weer hebben we niet in de hand.
Raad je aan als je van plan bent om één van deze parken te bezoeken,een paar goede (trek/berg)schoenen aan te schaffen!
Maar je moet maar denken “na regen komt zonneschijn”!

Hee Depaueltjes,

Het kan goed zijn dat er tijdens je vakantie in Khao Yai meer regen valt dan in Khao Sok.

Evenals in NL is het wel te voorspellen dat er regen valt, echter niet WAAR het valt.
Je reist in de moessontijd , dus het valt sowieso overal , wie natte voeten krijgt, en waar het relatief meevalt, je weet t nooit.

Ik ben het met George eens dat het zou moeten afhangen van je route die je van plan bent te reizen.
Pas in beide parken op voor bloedzuigers, George zei al: Goede bergschoenen, ik voeg eraan toe: Een middel met DEET
met enige regelmaat op je schoenen te smeren gedurende een wandeling. Grootste nadeel van bloedzuigers is dat je ze niet voelt, en de wonden genezen niet zo gemakkelijk, vanwege de plek van de wond, en vanwege het natte klimaat.

Hans.

Beste Hans,
Bedankt voor je reactie. We hebben besloten om naar Khao Sok (we gaan daarna door naar Koh Samui en Koh Phangan) te gaan en willen graag naar Elephant Hills Safari. Heeft iemand ervaring of dit goedkoper is om te boeken via een reisbureau (Viengtravel?) of rechtstreeks bij Elephant Hills?

Waarschijnlijk zijn jullie al terug… Wij twijfelen nog om naar Elephant hills te gaan ( wel erg duur) of bv las orchideas en ter plekke wat trips boeken. Nu werd er gezegd dat vervoer vanaf Krabi of Phuket i.i.g. wel 80 tot 100 euro kost. Bij Elephant hills zit vervoer, eten, activiteiten erbij in. Maar ik neem aan dat de trips niet zo duur zijn wanneer we ergens anders een acc boeken? Vonden jullie elephant hills echt de moeite waard of net zo goed een andere acc boeken?

Hallo Jolly, wij hebben het nog steeds voor de boeg. We gaan over 3 weken! Wij hebben Elephant Hills Safari geboekt via Viengtravel. Dit is echt veel goedkoper dan rechtstreeks bij Elephant Hills boeken. Scheelt een paar honderd euro! En we worden op de boot naar Koh Samui afgezet. En ik was erg te spreken over de snelle service van Viengtravel. Absoluut de moeite om het via hen te boeken. Ik wil je best informeren hoe het was als we terug zijn (midden augustus).

Dan zijn wij ook al terug… wij gaan komende week…
Hoeveel moesten jullie betalen bij vienghtravel voor de combi trip? Wij kregen een bedrag van 12.600 op de mail, jullie ook?
Bij Khemtit zou het 320 euro pp kosten. Volgens mij is dat omgerekend iets duurder.
Maar ben nog druk aan het kijken naar bv. Khao sok hotel en van daaruit trips boeken. Vind het wel erg duur namelijk.

Wij zijn met 4 personen en hebben 2 tenten en hebben het 3 dagen programma geboekt. Wij betalen meer dan 2x zoveel dan het bedrag dat je noemt. Ik vind dat gezien de geboden luxe en service een goed bedrag. Als je voor Elephant Safari Hills kiest, kies je duidelijk niet voor de goedkoopste optie. Voor ons was dat een bewuste keuze. Maar voor ieder kan dat anders zijn uiteraard.

Nog een aanvulling… Wij hebben 2 kinderen en dat maakte een groot verschil met de prijs!

Ah, da’ s dan inderdaad duurder als je met meer personen bent.
Dit bedrag was bij ons ook voor de 3 daagse tour ( combinatietour)