Tijdens onze reis naar Thailand willen we een bezoek brengen aan National park Khao Yai.
Alleen we schrikken best wel van de prijzen die hier voor gevraagd worden.
Kun je hier op afdingen. Heeft iemand tips hoe we goedkoper het park in kunnen. Is het beter om vanuit Nederland entree kaarten te kopen?
Wie heeft er leuke plaatsen/ plekken om te overnachten in het park.
In de meeste reisbrochures staat dat je er gemiddeld 3 dagen verblijft. Is dit voldoende om alles te zien?
Ik denk erover om er 18-21 december naar toe te gaan. Gezien de grootte van het park kan je nooit alles zien. Dus tips wat er allemaal te zien is zijn welkom.
Khao Yai nationaal park is aangemerkt als UNESCO-werelderfgoed. De toegang tot het park kost 100 Thaise Baht per persoon (prijs 2005
Dit staat op Wikepedia .Maar dit kan natuurlijk veranderd zijn ,Of bedoel je de overnachtingen ??
Die staan er al vanaf 800 Bath .
Laat eens horen wat je eigenlijk bedoelt
Groet
Henk
Wij zijn er geweest in januari 2007 en hebben er overnacht in het Greenleaf Guesthouse, dit is gelegen aan de rand van het park. Je wordt afgehaald van het treinstation en logeert dan een paar dagen bij deze heel gastvrije mensen (300 Bath/nacht). Zij organiseren ook de tours in en door het park, een paar zoons zijn natuurgidsen en laten je de prachtigste plekjes zien, weten waar de bijzondere vogels etc. te vinden zijn en vertellen honderduit. De dagtocht gaat gedeeltelijk per jeep, en gedeeltelijk (ongeveer 4 uur) te voet. Dan is er ook nog een halve-dag-tocht (inlcusief avond), waarbij je grote kans maakt om o.a. wilde olifanten tegen te komen. De prijs die zij daarvoor vragen (1500 Bath (voor de twee tochten) vind ik helemaal niet onredelijk (is inclusief toegang tot het park, transport, eten en drinken, de gids, speciale anti-tekensokken en indien nodig regenjas). Ik zou zeggen: doen! www.greenleaftour.com
Groetjes,
Els.
Khao Yai biedt een breed scala van accommodatie voor bezoekers . Er zijn campings op Pha Kluai Mai en Lam Ta Kong. De vergoeding is 30 Bahtper persoon.
Op de campings kan het vrij druk zijn,er zijn ook openbare toiletten en douche’s beschikbaar voor de “backpacker”!
Dus als je een goedkoop overnachting zoekt dan kan je deze optie die ik heb geplaatst overwegen.
In het park kan men ook een gids huren,prijs moet je daar afspreken.
Goedkoopste en meest avontuurlijk optie:
Huur een scooter in Pak Chong. Rij eerst even langs de Tesco Lotus en koop daar voor een paar honderd Baht een complete kampeer uitrusting (tent, slaapzak, matje). Rij dan met je scooter + uitrusting zelf naar Khao Yai. Probeer ze bij de poort doormiddel van simpel Thais wijs te maken dat je een Thai bent en een goedkopere entree betaald …lukt dit niet dan betaal je alsnog maar 300 Baht (geloof ik). Neem een kaart mee van het Information Centre en rij nu zelf lekker door Khao Yai en stop waar je maar wilt! 'S avonds zet je je tentje op bij het kampeer terrein (of ergens langs de weg in de jungle, kijk uit voor olifanten!) en ga 's morgens weer op verkenning uit.
bedankt voor de vele reacties.
Echter zijn we op zoek naar een leuk, goedkope geusthouse in het park.
Tevens wordt er geschreven over een gids voor in t park. Hoe kunnen we dat het beste aanpakken? Waar vinden we een goede en betaalbare gids.
Alle tips zijn welkom.
Groet
Simone
Eenmaal aangekomen in Pak Chong wordt je hoogstwaarschijnlijk van alle kanten belaagd door tour guides met foto’s, brochures etc. Wanneer je rustig de tijd neemt en je niet op laat jagen (zijn ze goed in!) dan kan je zelf kijken wat je het meest geschikt vindt. Door de concurrentie kan je dan ook even goed over tour- en kamerprijzen onderhandelen.