Philipijnen in mei?

Hallo mensen,

Wij kunnen in mei 3 weken op vakantie (vanaf 4 mei), en denken aan de Philipijnen, maar nu lezen we op alle sites dat in mei het regenseizoen begint, en dat mei de warmste maand is. We vragen ons af of de Philipijnen wel een goede keuze is in de maand mei.Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes, Renee en Victor

Wel het regenseizoen begind eind mei/begin juni, dus als jullie van af 4 mei daar 3 weken zijn zitten jullie nog net voor het regenseizoen. Wel is het inderdaad zo dat april en mei de warmste maanden zijn in Filippijnen, en of jullie last van die warmte krijgen hangt een beetje van jullie bestemming af. Gaan jullie bijvoorbeeld naar de rijstterrassen in Banauwe of naar de omgeving van Baguio, dat zijn hoger gelegen delen waar het toch gemiddeld wel 5 graden koeler is. Ook op de eilanden in het midden van de Filippijnen is het wat betreft temperatuur goed te doen zolang je maar vlak bij zee zit heb je verkoeling. Grote steden zou ik mijden het kan daar in april en mei echt heel benauwd warm zijn. Ik was zelf in mei 2008 op het eiland Palawan en dat was goed te doen wat betreft temperatuur. zie mijn fotos in Palawan http://korikonginpalawan.reismee.nl Weten jullie trouwens al waar jullie allemaal heengaan in Filippijnen ?