Filippijnen in mei - regen?

Op 22 april vertrek ik samen met mijn vriend voor 4 weken naar de Filippijnen. Ik heb voordat we het ticket boekten, even snel op google gekeken of we niet in het regenseizoen terecht zouden komen. Ik kwam toen op een site terecht, waarop stond dat het droge seizoen t/m mei duurde. Ik dacht dus dat het wel goed zat en heb geboekt.
Later las ik, dat er op veel plekken in mei al wel veel regen valt. Nu heb ik op zich geen problemen met een enorme regenbui per dag, maar als het hele dagen regent en je daardoor niks kan ondernemen, is het natuurlijk minder leuk. Heeft iemand ervaringen met reizen in mei? Wat zijn jullie tips, gewoon naar de plaatsen gaan waar we naartoe willen? Of proberen de regen zo veel mogelijk te ontwijken en naar plekken te reizen waar er minder kans is op regen?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groetjes Ester

Ik zou me niet al te veel zorgen maken, mei is goed te doen in Filippijnen.
En ook hier hebben ze te maken met de wereldwijde klimaatveranderingen.
Het is nu droge seizoen in Filippijnen, maar vorige week regende het 3 dagen achter elkaar hier in Caramay. (Palawan) Terwijl alles normaal gortdroog zou moeten zijn.
Kortom het weer is hier veel onbestendiger dan vroeger en de seizoen lopen meer door elkaar.
Ja en verder is het een kwestie van geluk hebben
Veel plezier in Filippijnen :vak02:

1 like

Heb je veel regen gehad in Mei? Wij willen ook in mei gaan. Ik hoor het graag!

Nee het viel heel erg mee! In totaal hebben we op 4 dagen van de 4 weken regen gehad, en dan meestal nog niet eens de hele dag. In El Nido hadden we helaas wel 3 dagen regen achter elkaar.
Voordat ik ging had ik naar de weersvoorspellingen gekeken en die waren heel slecht. Er stond voor elke dag regen en onweer en ook toen we er waren voorspelde mijn iphone alleen maar onweer. Maar ondertussen zaten we gelukkig lekker in de zon! Je weet het nooit natuurlijk, maar ik zou zo weer in mei gaan.

1 like