Is september geschikt?

Hi allemaal,

Ik wil graag naar de Filippijnen en dit zal dan in september worden. Alleen op internet zag ik dat dit qua regentijd niet heel verstandig is.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Is het begin van het jaar toch beter om te gaan??

maart april en mei is het zomer daar , de rest van de tijd regent het veel vergelijk dat een beetje met nederland

oke, toch wel dus. Ben je er zelf geweest?

Ja ik ben zelf in november en december geweest, maar mijn vriendin komt daar vandaan
Ik vond het er echt naar warm die tijd en was blij als het regende maar goed als je tegen warmte kunt dan kun je dus in in het zomer seizoen gaan

juli tot oktober is het regen seizoen

Nou ik kan niet heel goed tegen de warmte, tenzij er een windje is. Als het heel drukkend is dan vind ik het niet prettig. Maar als het in september elke dag regend en geen zonnetje vind ik dat ook weer niet echt vakantie Wat zou je aanraden? en heb je verder nog tips om heen te gaan?

elnido palawan zegt ze dat is een heel mooi strand en dan in maart april of december google dat maar even

Ja palawan had ik al op mijn lijstje staan… Waar ben je zelf geweest?

Tot mijn spijt ben ik alleen maar in Manila en omstreken geweest,ik kon daar niet echt wennen aan de hitte en klimaat en ik ging die tijd voor het eerst op bezoek bij mijn vriendin dus dat was al spannend genoeg
Ik vond het op dat moment ook niet echt een vakantie land maar volgens velen is dat het dus wel

*woon sinds jaren op de Filipijnen. De seizoenen zijn in het algemeen zo:

[ul]
[li]Hete seizoen (Tag-init) – maart tot en met mei[/li][li]Regen seizoen (Tag-ulan) – juni tot en met november[/li][li]Koude seizoen (Taglamig) – december tot en met februari[/li][/ul]

Koude seizoen, maar niet echt koud. Want ook dan nog steeds temperaturen tussen 20 en 30 graden celsius

Kan ik dan daar uit op maken dat december tm maart het meest geschikt is? Of koelt het savonds erg af.?
Nog tips van dingen die ik moet zien?

Nee, afkoelen doet het savonds nauwelijks. Op het platteland iets meer, maar ben je in een stad blijft de warmte lang hangen.

Ja , je kan wel zeggen dat deze periode het meest geschikt is. Maar het ook gelijk de drukste periode in Filippijnen.

Filippijnen heeft 10 miljoen gastarbeiders over de hele wereld werken , en daar komen er jaarlijks tussen kerst en nieuwjaar 1 miljoen in Filippijnen op vakantie.

Mijd deze periode als het effen kan. Ook de week van pasen is razend druk en is alles volgeboekt, mijd ook deze week.

http://imageshack.us/a/img809/7001/77012431805446873991728.jpg

Een van de vele mooie strandjes op Palawan.

wauw!!! dan zal het rond maart gaan worden denk ik… helaas pas 2014. nog tips om heen te gaan?

Mindanao in september, WOW!! warm en klam en veel insecten!!:zon02: