seizoenen

Hallo,

In december wil ik graag naar de Filipijnen. Sterker nog de tickets zijn al binnen. Manilla-Boracay-Palawan-Manilla zit in mijn planning.

Nu heb ik gehoord dat december - mei het droge seizoen is en juni - november het regen en typhonenseizoen is.

Weet iemand of dit voor de gehele Filipijnen hetzelfde is? Zijn er ook plaatsen in de Filipijnen waar je ook in Juli/Augustus nog beetje warm en zonder paraplu kan verblijven??

groeten,
Robert

Klimaat is niet in hele land hetzelfde, klimaat is zeer gecompliceerd, zie deze kaart Bestand:Philippine climate map.png - Wikipedia

Voor de hoofdstad Manila en alle blauwe gebieden is het inderdaad zo dat dat december tot mei de droge tijd is, maar dat geld zeker niet voor heel het land.

dat t veel kan schelen merkte ik een paar jaar geleden toen ik op negros oriental zat en een kennis van mij op leyte. hemelsbreed 100km van elkaar denk ik.
ik heb in 4 weken een klein buitje gehad en hij 3 typhoons en een hoop regen.
ik ben nu in verschillende tijden van het jaar geweest…het is altijd broeierig heet wanneer je ook gaat. zal hooguit een paar graadjes kunnen schelen.
ik vind t juist lekker als t regelmatig regent…lekker verkoelend juist.
maar verkoelend is eigenlijk niet t juiste woord…want t koelt amper af.
ook de nachten zijn klam en warm. je moet je niet laten weerhoudsen door regenseizoen of niet…t regent zeker niet constant.