Hi, Ik wil met een vriendin midden november naar de Filipijnen tm midden december. Nu lees ik verschillende berichten over regen/ orkaan seizoen of juist weer droog.
Kan iemand mij vertellen of dit een goede reisperiode is?
Groetjes,
Wendy
Ook in november en in december is het nog vies slecht weer met dagenlang regen. wel is het zo dat hoe zuidelijker je komt hoe warmer. Ikzewlf zit dan vaak in cebu (dec) en dan kan het zelfs 22 graden zijn met stromende regen en dat dagenlang, leuk om kerst te vieren en familiebezoek maar vakantievieren kun je volgens mij beter elders doen. [ Ook de wegen zijn dan overstroomd, je hebt stroomuitval, en het water is ook nog eens erg vies, ik zal je de details besparen] Ga er vanuit dat luzon manilla nog kouder is 15-18 graden. \Wordt het hier in europa steeds warmer dan is dat in de filippijnen duidelijk omgekeerd, de laatste jaren wordt het steeds natter en kouder, dat heeft te maken met la nina. Mindanao zal allicht een paar graden warmer zijn maar daar zit je dan weer met terrorisme/onveligheid.
Beter ga je in maart (eig. eind feb. va ca 23 feb) tot en met mei en dan liefst nog tot max medio mei, het weer is dan relatief droog (max 10 min regen per dag) en het is warmer, de rest van het jaar is het echt regen regen en nog eens regen.
Dat de filippijnen in de tropen liggen betekent nog niet dat het weer er goed is, integendeel!
Oh jeetje, wat balen zeg! Ik wil echt al jaren naar de Filipijnen maar heb steeds vakantie in het verkeerde seizoen lijkt wel.
Ik heb ook weer van iemand gehoord dat het juist prima vertoeven is daar maar ik twijfelde al.
De tickets zijn nog niet geboekt maar aan de reistijd zitten we vast en ik heb bijna alles in Azië verder al gezien. Luxe probleem, ik weet het…
Jij zou dus echt zeggen, niet doen??
Goedemorgen, half dec 2015 tot 5 januari 2016 ben ik op Palawan geweest. Ik heb top weer gehad! Echt niks op aan te merken op een dagje sluier bewolking na en oudejaarsnacht flink regen… Kortom het was een top vakantie. Precies zoals ik voor ogen had: Kerst en oud en nieuw met mooi weer beleven!
Hi Simone,
Dank je. Dat klinkt al positiever al zijn wij er natuurlijk net een maand eerder. We zitten al naar back up bestemmingen te kijken
Ga gewoon een paar maanden later dan heb je wel goed weer:zon02:of kies een van de nieuwe bestemmingen in zo azie, zoals bijv. birma, laos new guinea etc. want daar heb je in nov/dec. wel beter weer, het regenseizoen duurt gewoon wat langer op de filippijnen. (zo azie meestal 5/8maanden, maar de filippijnne 2,5/3 op 10 maanden (regenseizoen)en is door de vele jaarlijkse tyfoons veel intenser, de ph is namelijk het eeste gebied waar de tyfoons ‘’‘landfall’ maken.
Hey Wendy, Ik ga ook in november/december en lees juist alleen maar goede berichten. Mijn collega heeft ook een toptijd gehad in die periode. Je moet het net treffen denk ik.
Ik heb BTW een leuke Facebook groep opgericht voor mensen die naar de Filipijnen reizen in 2016.
Meld je aan en ontmoet leuke backpackers, deel je verhalen en krijg tips van anderen en voeg meer mensen toe!
Zoek op:
Philippines 2016
Meet you there?
Gr Pieter
The Philippines are most popular during the dry season, between November and April. At this time the country is fully accessible, including its many beautiful islands and more remote areas. Temperatures are high during March and April, so it’s best to travel during the cooler months of December to February. The wet season falls between May and October, but the rain isn’t constant and rarely impacts on travel plans. You’ll still enjoy hot, sunny days at this time, fewer crowds and lush, green scenery. The shoulder months of May and November can represent good value for money – you’ll miss the crowds, the weather’s still pleasant and flights will be cheaper than during the high season. The weather can be unpredictable in the Philippines, and typhoons can sometimes occur as early as August or as late as January.
Sent from my SM-G935F using Wereldwijzer mobile app