is oktober een goede maand om de filipijnen te bezoeken?

hoi, ik wil graag samen met mijn vriendin 3 weken naar de Filipijnen. We willen rond gaan reizen maar ook combineren met lekker aan het strand liggen. We willen graag rond oktober gaan, maar weet niet zeker of dit wel een geschikte maand is om naar de Filipijnen te reizen ivm regenseizoen. Klopt dit of kan oktober wel? ik hoor graag jullie reacties…

In oktober regent het nog. Het is dan orkaan seizoen ook. Als je mooi weer wil moet je eind november gaan. Tot en met mei is het dan min of meer droog en warm :slight_smile:

Maria

volgens mij begint het regen seizoen in december tot maart en dan komt de zomer tot eind mei en dan begint het terug meer te regenen het hangt ook er vanaf waar je bent in de filipijnen en ja october is een zeer goede maand om er te reizen dan is her nier te warm

De periode tot in mei is droog. April, mei schijnen wel heter te zijn dan de eerdere maanden. Droogseizoen ong. van dec. tot in mei.
We zijn net in de maand maart 3 weken geweest en we hebben wel voor de helft van de tijd bewolking gehad, maar bijna geen regen. Het is natuurlijk wel een momentopname.

ik woon in de omgeving van iligan mindanao en ik kan u vertellen dat het in decemger bij ons 11dagen geregent heeft waarbij de thyfoon met de overstroming in januari 9 dagen zeer zware stormen en bijna alle avonden regen in februari 3 stormen en bijna alle dagen regen in maart heeft het 3 weken goed geweest maar toch nog regen in de nacht en april is het droger geworden dan was er 1 week droog en tot vandaag bijna elke avond regen maar het is ook te zien waar je bent bij een vriend in malave is er zeer wienig regen gevallen en michien op andere plaatsen ook maar hier is het een nat seizoen maar we klagen niet want het is goed voor de planten groetjes

Je kan niet zomaar zeggen of Oktober wel of geen goede maand is om naar Filippijnen te gaan. Er zijn 4 of 5 verschillende klimaatzones en het land is meer dan 1000 kilometer lang. Je kan toch in Europa ook niet verwachten dat het weer of klimaat in Amsterdam het zelfde is als in Barcelona, om maar eens 2 plaatsen te noemen die ook meer dan duizend kilometer van elkaar verweijderd liggen.
Als je een specifieke plaats of eiland noemt in Filippijnen dan pas kun je zeggen of het een goede periode is in oktober of niet

Je kan niet zomaar zeggen of Oktober wel of geen goede maand is om naar Filippijnen te gaan. Er zijn 4 of 5 verschillende klimaatzones en het land is meer dan 1000 kilometer lang. Je kan toch in Europa ook niet verwachten dat het weer of klimaat in Amsterdam het zelfde is als in Barcelona, om maar eens 2 plaatsen te noemen die ook meer dan duizend kilometer van elkaar verweijderd liggen.
Als je een specifieke plaats of eiland noemt in Filippijnen dan pas kun je zeggen of het een goede periode is in oktober of niet

Denk dat het idd ook erg van de plaats afhangt. Nu jullie het zeggen, ik bedenk me dat we tijdens onze paar dagen op Palawan alleen maar strakblauwe lucht hebben gehad, terwijl het op diezelfde dagen in Manila zwaarbewolkt was. Dat wat ik nu beschrijf kan ook nog eens gewoon met toeval te maken hebben.