hoi, ik wil graag samen met mijn vriendin 3 weken naar de Filipijnen. We willen rond gaan reizen maar ook combineren met lekker aan het strand liggen. We willen graag rond oktober gaan, maar weet niet zeker of dit wel een geschikte maand is om naar de Filipijnen te reizen ivm regenseizoen. Klopt dit of kan oktober wel? ik hoor graag jullie reacties…
Hallo!
Ik ben zelf al een kee 3 maanden in de filipijnen geweest en ga nu aankomende zomer terug.
Naar mijn mening moet je gewoon gaan wanneer het jou het beste uit komt.
Kwa regenseizoen is het namelijk heel wisselend in de filipijnen.
Het is maar net waar je zit en wat die mensen denken… Ik was er toen in september/oktober en november en toen werd mij daar gezegd dat het regen seizoen nog moest komen.
En nu ga ik in juli en geven ze aan dat het dan het laagseizoen is omdat het dan het regen seizoen is…
Hallo Bart,
In oktober kan je zonder problemen naar Palawan en naar Boracay.
Maar het zoals Deborah al zei…het verandert hier met regelmaat.
We waren in februari in El Nido, in het “Droogseizoen”.
5 dagen heeft het keihard geregend, zowat dag en nacht.
Iemand die daar al 25 jaar woonde, had zoiets niet eerder mee gemaakt.
Zo zie je maar weer…
Gewoon komen en heerlijk genieten…want de Filipijnen zijn echt geweldig!
Wij reizen al meer dan 10 maanden door de Filipijnen (Mindoro, Palawan, Noord-Luzon, Boracay) en nee…we zijn het bij lange na het nog niet beu hiero…hahahaa.
Zonnige groetjes, Mo :cheer:
Ohja Bart,
Hou er wel rekening mee, dat als je door de Filipijnen reist…dat neemt heel veel tijd in beslag.
Wat op een landkaartje maar een korte afstand lijkt…nou…ga er maar van uit dat je zeker een dag reistijd nodig hebt om van A naar B te komen.
Maar wij zien reizen dan ook als “het land ontdekken” en niet alleen maar om ergens te komen.
Snappie?
Doeiii, Mo
Hallo alle bezoekers, mijn ervaring in de Filipijnen tijdens het regen seizoen vond ik wel te doen. Het regent niet elk moment van de dag en de gemiddelde tempratuur is altijd rond de 24 graden.
Voor een lekker dagje aan zee met accomodatie kijk op: www.philippinestravel.nl
meer info over Filipijnen: Redirecting...
Ik heb de afgelopen week Baguio, Sagada en Banaue (Luzon) bezocht. Het regent inderdaad niet de hele dag, en het is prima te doen om rond te reizen.
De laatste paar dagen is het weer echter aanzienlijk verslechterd als gevolg van tyfoon Ferdy bij zuid China. Meer regen, maar ook overstromingen. Delen van Manilla, waar ik nu ben, zijn afgesloten omdat straten blank staan. Het is aan te raden het lokale nieuws te volgen en te informeren of je volgende bestemming bereikbaar is.
Wij komen net terug van 3 weken Filippijnen en hebben een rondreis gedaan van Manila,  Bohol, Malapascua en toen Boracay. De regen is op zich niet zo’n probleem, maar wij waren tijdens een tyfoon in Manila en dan is transport een behoorlijk probleem. Voordeel is wel dat hotels e.d. in deze periode een stuk goedkoper zijn. Het schijnt dat het zuidelijk deel (Mindanao e.d. ) veel minder last hebben van een regenseizoen.  Via de onderstaande link vind je enige detailgegevens over het climaat van de filippijnen.
http://jeepneyguide.com/climate
MAAR… je moet goed weten welk deel van Mindanao veilig is om te reizen ivm de moslims die daar leven.
Niet naar Sulu eilanden en omgeving Zamboanga. De rest van Mandanao is veilig.
k`Ben zelfs in Gen. Santos City geweest is ook redelijk veilig.