Wel of niet?

Hallo,

Is het verstandig om vanaf eind juni en juli enzo door de Filipijnen te reizen?
Of is dit echt problemen opzoeken?

Bedankt hoor :cheer:

hallo ,
wat voor problemen verwacht je? ik ga zelf dit jaar in mei en juni. het enige probleem kan een typhoon zijn…het typhoon seizoen breekt namelijk aan. maar als je geen gekke dingen doet hoeft dat geen probleem te zijn. verder zijn er plaatsen die je beter kan mijden…maar die heb je in nederland ook. misschien een wat gespecificeerdere vraag om duidelijker te kunnen antwoorden.
mvg emile

Hallo,

Inderdaad…stupid van mij.
Ik bedoel inderdaad wat het regenseizoen betreft en de typhoons enzo.

Zijn nu in Thailand.
Daarna gaan we naar Cambodja.
Dan gaan we weer naar Bangkok om onze zoon te verwelkomen, die dan met ons verder reist.
Als de zoon aankomt in Bangkok, zal het begin juni zijn.
Dan reizen we nog voor 2 - 4 weken in Thailand.
En ja, dan zouden we richting de Filipijnen willen.

Maar aangezien het regenseizoen enzo begint, weet ik niet of het verstandig is om die richting op te gaan.

Vandaar mijn vraag voor meer info hierover.

Wederom bedankt hoor.
De groetjes :cheer:

het regenseizoen is niet een rede om niet te gaan. het regent niet constant. het houd meer in dat er een grotere kans op typhoons is. ik heb er zelf enkele meegemaakt…en het is een enerverend iets. zorg alleen dat je niet op zee bevind en zorg dat je in een stevig onderkomen verblijft. heb zelf geen problemen ondervonden tijdens typhoons.
kwa weer lijkt t aardig op thailand…erg broeierig warm…eerder vies plakkerig warm. koelt s nachts ook amper af.
het zogenaamde regenseizoen kan trouwens erg verschillen waar je je op de filippijnen bevind. een typhoon treft nooit de gehele filippijnen…wel kan de bijkomende regen van een typhoon overlast geven. dus gewoon gaan lijkt mij.

Hallo,

Wij zijn afgelopen jaar ook in juli en augustus naar de filippijnen geweest, problemen kan je overal hebben, maar ik vond niet dat je bang hoeft te zijn voor de weersomstandigheden. Natuurlijk heb je wat meer kans op regen, maar de echte problemen zijn er meestal pas in sept. t/m nov. Als je school vakanties te maken hebt dan zit er ook niks anders op. De mooiste periode is in december en januari maar niet iedereen kan dan 3 to 6 weken vakantie nemen, ik zeker niet.

R.Zuidwijk
www.phil4you.nl & www.toko4all.nl