Hoi,
Ik ga een reis door Azie maken en ik heb Filipijnen gepland in de maand juli, is dit een goed idee? Of is het weer qua regenval dan niet te doen?
Wie weet het?
Alvast bedankt!
Hoi,
Ik ga een reis door Azie maken en ik heb Filipijnen gepland in de maand juli, is dit een goed idee? Of is het weer qua regenval dan niet te doen?
Wie weet het?
Alvast bedankt!
Hoi!
Ik ben zelf drie keer in juli op de Filippijnen geweest. De ene keer was het weer absoluut geen probleem: de hele dag droog maar bewolkt en eind van de middag een plensbui waar je u tegen zegt (erg leuk om mee te maken).
Het kan ook dagenlang regenen, en kan het gebeuren dat je bijvoorbeeld de rijstterrassen niet kunt bezoeken of dat je weinig ziet door laaghangende bewolking.
Persoonlijk vind ik het regenseizoen geen probleem. Wellicht iets minder strakblauwe lucht en een typhoon hier en daar, hartstikke tof om mee te maken!
De maand Juli is inderdaad wel in het regen en typhoonseizoen,maar zoals je op dit kaartje kan zien File:Philippine climate map.png - Wikipedia valt de regen niet gelijkmatig over het hele land, theoretisch is de gele zone over het midden van het land de zone met de minste regenval in juli, en de blauwe met de meeste kans op regen. Ik ben vaak in juli in Filippijnen geweest, en het is me tot nu toe altijd meegevallen. Wel kan door naderende typhoon je reisschema in de war komen, vaak worden veerboten en binnenlandse vluchten uit voorzorg gecancelled. Naderende typhoons worden dagen te voren al op de nieuwsuitzendingen van tv aangekondigd.Ook op de website www.typhoon2000.ph worden naderende typhoons aangekondigd en ook de te verwachten route, hierdoor is de kans door een typhoon overvallen te worden heel klein. Ik ben zelf in November 2008 op het eiland Palawan door een typhoon overvallen, was puur eigen schuld ik had al ruim 1 week niet op internet gekeken naar info over naderende typhoons. Fotos van de ravage op de site http://korikonginpalawan.reismee.nl Gewoon gaan in juli naar dit schitterend mooie land.
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb hier zeker wat aan.
Ik denk dat ik de gele zone maar ga volgend (-:
Waarschijnlijk moet ik gewoon internet goed in de gaten houden, en dan komt alles wel goed.
Als jullie ook nog leuke must see tips hebben, zijn die natuurlijk ook van harte welkom!
Je zei dat je wel is bent overvallen door een typhoon? Hoe heftig zijn die?De maand Juli is inderdaad wel in het regen en typhoonseizoen,maar zoals je op dit kaartje kan zien http://en.wikipedia.org/wiki/File:Ph…limate_map.png valt de regen niet gelijkmatig over het hele land, theoretisch is de gele zone over het midden van het land de zone met de minste regenval in juli, en de blauwe met de meeste kans op regen. Ik ben vaak in juli in Filippijnen geweest, en het is me tot nu toe altijd meegevallen. Wel kan door naderende typhoon je reisschema in de war komen, vaak worden veerboten en binnenlandse vluchten uit voorzorg gecancelled. Naderende typhoons worden dagen te voren al op de nieuwsuitzendingen van tv aangekondigd.Ook op de website www.typhoon2000.ph worden naderende typhoons aangekondigd en ook de te verwachten route, hierdoor is de kans door een typhoon overvallen te worden heel klein. Ik ben zelf in November 2008 op het eiland Palawan door een typhoon overvallen, was puur eigen schuld ik had al ruim 1 week niet op internet gekeken naar info over naderende typhoons. Fotos van de ravage op de site http://korikonginpalawan.reismee.nl Gewoon gaan in juli naar dit schitterend mooie land.
Nou hoe heftig typhoons kunnen zijn en wat de gevolgen kunnen zijn is op het volgde filmpje goed te zien [ame=“"Flowing Cars" During Storm Ondoy at UERM - YouTube”]YouTube - “Flowing Cars” During Storm Ondoy at UERM[/ame] De beelden zijnvan enkele dagen terug toen de Filippijnse hoofdstad Manila werd getroffen door de typhoon Ondoy, de stormschade viel mee maar de schade door de overvloedige regenval is enorm
Het beste seizoen (ook het duurste) is November tot April, daarna begint ginder de zomer, in de filipijnen komt dat overeen met het regen seizoen, zoals hoger vermeld krijgt men dan een groe plensbui over zijn hoofd en een paar minuten later is het over
Leeft men in de provincie dan valt het nog wel mee, maar in Manila word de regen door de warmte stoom en die plakt geweldig aan de kleren
Ik woon wel in Manila maar dan wel op den top van een berg in Metro Manila, mooi uitzicht en geen lant van de lamok (muggen) wegens de hoogte
En zoals ik reeds in een vorig bericht beschreven heb is kerst in de filipijnen een van de mooiste dingen die men in zijn leven kan beleven
SUBITO