Filipijnen in oktober

Beste mensen,

Wie is er eens in oktober naar de Filipijnen geweest?

Wat kan ik in oktober van het regenseizoen verwachten? Zijn het een paar heftige buien en komt dan de zon er weer voor in de plaats? Of is het vaak dagen regen, zodat een strand vakantie niet echt meer heel plezierig is.

Mijn plan was om halverwege oktober naar de Filipijnen te gaan en ik dacht aan El Nido en dan eilandhoppen (kan dat in die tijd van het jaar???) naar Coron.

Graag hoor ik van mensen die er geweest zijn in deze periode en of het de moeite waard is of toch naar een ander land te gaan met een zonnig eiland zonder monsoon in oktober… (tips ;)?)

Met vriendelijke groet,
Mel

Hallo Mel,

Half oktober is aan het einde van het regenseizoen en dan kun je geluk hebben met het weer. De echte typhoons zijn doorgeens eerder maar natuurlijk krijg je geen garantie. Andere landen in de omgeving hebben eigenlijk een soort zelfde verwachting. Dus uitwijken naar en ander land is niet een echte oplossing.
Island hopping in El Nido is zeker mogelijk in die tijd. Je zult echt niet wekenlang regen hebben. Een tochtje van El Nido naar Coron? Hmmmmm… hou je erg veel van varen? Ik geloof dat die tocht 6 tot 8 uur duurt. Een andere oplossing is om het vliegtuig te nemen naar Manila en vervolgens van Manila naar Coron te vliegen. Dat kost ongeveer 60 euro en is in ieder geval veel sneller.
Kijk ook eens in de postings “El Nido of Bohol?”. Daar staat wat meer geschreven over het weer.

Veel plezier in je vakantie!
Hans.