Filipijnen oktober?

Hey allemaal,

Ik en een vriend zijn samen een wereldreis aan het plannen. Deze zal starten in oktober 2010. We zaten eraan te denken om de Filipijnen aan te doen, misschien als startplaats. Nu ben ik de laatste dagen informatie over de Filipijnen aan het opzoeken, maar er is niet heel veel bekend. Blijkbaar is het nog niet toeristisch.
Ik vroeg me af of het een goed idee is om in oktober de Filipijnen aan te doen? Ik heb gehoord dat het dan orkaanseizoen is, en wij willen uiteraard niet met alleen maar regen zitten. We gaan backpacken, dus dan gaat de lol van regen er snel af.
Nog andere vragen:

• Welke startplaats in de Filipijnen kunnen jullie me aanbevelen? Er zijn namelijk zoveel eilanden, dat ik door de bomen het bos niet zie.
  • Hoe kun je het beste door de Filipijnen heen reizen? Is dat per boot?
  • Welke route kunnen jullie me misschien aanbevelen?
  • Zijn er budgethostels te vinden, of is het er normaal om bij lokale bewoners te slapen?
  • Welke dingen moeten we echt gezien of gedaan hebben? We zijn avontuurlijk ingesteld, dus dat is geen probleem.

De reis is nog ver, en later zullen er meer vragen ontstaan. Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het beantwoorden van de bovenstaande vragen.

Heel erg bedankt alvast,

Martijn

Hoi Martijn, Filippijnen zijn inderdaad niet toeristisch vergeleken met de omringende landen. Oktober vind ik wel een goede tijd voor Filippijnen,is dan nog wel regen en tyfoonseizoen, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het hele dagen regent, er valt iedere dag wel een buitje ,maardaarna is het weer gewoon mooi weer.Typhoon worden al 1 week tevoren op tv aangekondigd en je kunt ook dagelijks zelf kijken op internet of er een typhoon in aantocht is. www.typhoon2000.ph Beste kun je Manila als startplaats nemen ,daar zul je waarschijnlijk ook als eerste plaats uit het buitenland arriveren vandaar kun je in noordelijke richting reizen per bus over het eiland Luzon ,leuke dingen om te zien zijn hier Pinatubovulkaan, hunderedislands national park, de oude stad Vigan, De rijstterrassen van Banawe en de daar levende bergstam de Ifugao. Dan terug naar Manila,vanaf hier vlieg je naar Cebucity, heel centraal gelegen. binnenlandse vluchten zijn spotgoedkoop als je met prijsvechters vliegt zoals cebupacific. Vanuit Cebu kun je per ferry boot alle omringende eilanden makkelijk berijken Naar Bohol is maar 2 uurtje met de fastferry, vanaf hier kun je naar het mooie eilandje Panglao. Mooie eilandjes die je zeker niet mag overslaan zijn Camiguin en malapascua. En natuurlijk niet te vergeten het eiland Palawan, dit is eigenlijk het enigste eiland dat vrijwel nog geheel met oerwoud is begroeid, Een must see is hier de undergroundriver en El Nido. Goedkope acomodatie voor backpackers is er wel ,maar niet zo makkelijk te vinden. De bekendste bacpackershotel in Manila is Manila Room Rates - Every Room is Unique Townhousehotel. Op de slaapzaal voor 180 peso is 3 euro en een kamer voor 300 peso is 5 euro. Enn hele betaalbare niewe acco. in Cebu is Sugbutel hier slaap je voor 250 peso http://www.sugbutel.com/ Op de volgende site staat veel accomodaties in Filippijnen , de hotels staan per eiland vermeld, wel staan dure en goedkope doorelkaar ,maar de lodges en pensionhouses zijn meestal voordeliger dan hotels
Philippines Travel Guide - Hotel & Beach Resort - Jens Peters Publications Ik hoop dat je wat aan deze informatie heb Groetjes Korikong en dan hierbij nog wat fotos van het mooie EL Nido-palawan
[ame=“- YouTube”]YouTube- El Nido - Palawan 2009[/ame]

Hoi Martijn.
Camiguin Island niet vergeten :slight_smile:
Groetjes
Marc