Phil

ben weeral terug van de philipijnen
heb een relatie met een meisje 29,ik zou graag volgende keer langer verblijven,nml 6 maand,heb ik daar iets speciaal voor nodig,ik weet dat ik daar mijn visum kan verleggen,wat is de maximale verblijftijd,
ik zou met haar een bedrijfje willen oprichten,is het moeilijk?
bedankt alvast
bruno

Hallo Bruno,

Het is het goedkoopst om eerst bijde Filippijnse ambassade in Belgie een 59 dagen visum aan te vragen. Vervolgens kun je dan in Filippijnen zelf probleemloos verlengen. Je mag als toerist zelfs maximaal 2 jaar onafgebroken in Filippijnen verblijven ,dus die 6 maanden moet geen probleem zijn.

Een bedrijfje opzetten met je vriendin lijkt me ook geen probleem,zeker niet zolang je alles maar op haar naam doet. Wat voor bedrijfje wil je trouwens gaan opzetten? Als je het allemaal officieel wil doen heb je voor een echt bedrijf onder andere een ,mayorspermit, nodig .En om die te krijgen moet je eerst een bdrijfsnaam registreren bij de departement of Trade and Industry (DTI) dat kan volgens mij online, via hun site. En je moet ook een taxnummer hebben. Maar dat zal geen probleem zijn,zolang je alle maar op je vriendin haar naam doet. Nadeel is wanneer de vriendschap over is ,je ook je bedrijf kwijt bent. Als voldoende vertrouwen in je vriendin hebt en het geen al te grote investering is zou ik het gewoon doen.

1 like

bedankt,nee het is niet groots,capis schelpen aankopen

Okay, ja die ken ik wel Capiz schelpen, dat zijn die platte glanzende schelpen die ook wat doorzichtig zijn toch? Ik zie ze ook wel eens in filippijnen in oude huizen waar ze in de ramen gebruikt worden in plaats van glas. Soms spoelen die dingen gewoon aan op het strand. Als je vriendin wel zakelijk gevoel heeft kan het beter zijn om een bedrijfje op te zetten dan te werken in loondienst. Als je een tijdje in filippijnen ben geweest weet je zelf wel denk ik hoe laag de lonen daar zijn.

dat is de bedoeling een bedrijfje op te zetten met aankoop en verkoop