Phi Phi

Ik heb tijdens onze (korte, 10 dagen) reis mijn zinnen gezet om deze eilanden te zien. Nu is mijn dilemma: Een of twee nachten verblijven (pp Don) of met dagtrips eea bezoeken.

De vraag is eigenlijk wat ik kan verwachten aan dagtrips vanuit Au Nang naar Phi Phi (Leh) en andere eilandjes / baaien.
Ik wil graag snorkelen en die mooie stranden bezoeken. Ook tussen die mooie eilanden en rotsen doorvaren die je zo vaak in de folder ziet.

Op de dagtrips bezoek je de stranden en vaar je tussen de rotsen door. Maar Phi Phi Don krijg je niet te zien. Als je de sfeer van Phi Phi wilt proeven zul je een overnacht trip moeten maken.

oke, en kun jij (en anderen ook, want altijd leuk) vertellen wat ik kan verwachten aan excursie mogelijkheden in Au Nang op dat gebied? Dus boot- en snorkeltrips? Hoe liggen de prijzen globaal? Beter een snelle boot ivm de te varen afstand?
En zou ik moeten boeken bij een bepaald iemand? We blijven maar een paar dagen dus tijd om ter plaatse rustig te overwegen is er niet echt. Het worden dus één a (liever) twee dagen weg met een boot.

In Ao Nang kun je misschien wel bij veertig verschillende reisbureautjes een tocht naar Phi Phi boeken. Bijna al die tochten gaan naar plekken waar je ook kunt snorkelen. De snelle boten brengen je uiteraard ook wat sneller bij de plaatsen die je wilt zien. Omdat de zee bij een beetje wind nogal onstuimig kan zijn zal ik je aanraden op bijeen snelle speedboat niet voorin te gaan zitten, hoe aantrekkelijk het ook lijkt. Je wordt dan een beetje door elkaar geschud.
Bij de bureautjes moet je maar eens kijken wat ze te bieden hebben en proberen om nog wat af te dingen.
Fijne vakantie en veel plezier in Thailand

groeten Cor en Wilna>>>:zon02::wereld:

Bedankt! ik had wel een gevoel dat er wel iets te boeken zou zijn. Tis alleen dat de tijd ontbreekt om eens te kijken wie er betrouwbaar is en zo. Misschien is een langzame(re) boot wel net zo fijn want onderweg loungen is ook niet gek. Dat kennen we nog wel van de vakanties in Turkije.

:chin:De meeste zijn gewoon betrouwbaar en als je het echt niet vertrouwt stapje toch bij een ander binnen:dag:

Langzame tourboten waarbij je ook iets van Phi Phi te zien krijgt zijn er niet.