Pesos overgehouden na vakantie (die je niet kwijt kunt in NL/BE)? Post het HIER!

In welke wereld leef je Pesos? Ben benieuwd wie je zo ver krijgt, op Lavalle, Florida of Rodriguez Peña krijg je voor 6400 pesos vandaag 355 euros, of andersom. En over een paar dagen nog minder. Of je kunt je pesos als brandpapier gebruiken, dat kan ook met de huidige inflatie.

Dat 1:11 niet aantrekkelijk (lees: acceptabel) is, dat snapt mijn oma van 104 ook nog wel.
Daarom staat er ook dat ik een aantrekkelijker koers accepteer.Maar dat was je wellicht niet opgevallen.
€ 355 is jouw voorstel? :wink:

ja, vandaag bied ik 355,- maar over een paar dagen zal het minder zijn. Waar ben je?

Weet iemand wat het beste is om contant mee te nemen naar Buenos Aires. Euro’s of Am. Dollars. Om om te wisselen?

argentijnse pesos over 1 x 10.000

kan overgenomen worden

Is dat 1 biljet???

Via Wereldwijzer app

biljetten van 10.000 pesos bestaan niet.

Het leek me al veel :slight_smile:

Wat wil je er voor hebben klppr en wat zijn de coupures??

Via Wereldwijzer app

Zullen wel Chileense pesos zijn???

Via Wereldwijzer app

Maar hebben wel bestaan !
En vind je vandaag nog op verzamelmarkten. Cataloguswaarde < 5 €.

hoe te interpreteren dan aanbod voor 10 k van een oud soort peso? oplichterij?

Tja … Wisseltrucs zijn zo oud als de straat en komen overal ter wereld voor.

Of er effectief iets niet koosjer is met dit aanbod, laat ik in het midden. Ja dan nee, enkel aanbieder ‘klppr’ weet dit met zekerheid …

Het blijft stil hier :slight_smile:
Denk dat we nu wel kunnen concluderen dat dit geen oprecht aanbod was…

Via Wereldwijzer app

Hi, helaas duurde mijn vakantie maar 1 week ipv de geplande 4 weken dus ik heb 40.000 argentijnse pesos over.
Intresse? Laat het weten via de e-mail.

Heb je een foto van de pesos die je hier kan plaatsen? Want als iemand zegt $40.000 over te hebben, dan gaan er bij mij wat alarmbellen rinkelen als in “oude waardeloze pesos uit de jaren 80” of “Chileense Pesos” :slight_smile:

Hi Manon, wat zijn de coupures? Welke koers wil je?

Hi, het zijn briefjes van 100 Argentijnse pesos, allemaal ‘nieuwe’ goede briefjes. Als koers houd ik mijn inkoop aan van 1 Euro: 15 Argetijnse Pesos (erg gunstig tegenover die van de bank) Laat het weten als je intresse hebt.

Maar hoe kreeg je het voor elkaar om maar liefst 40.000 peso over te houden?? Dat is bijna 4.000 euro tegen de officiele koers! Hoe kom je aan zoveel pesos? Niet uit de geldautomaat neem ik aan… Sorry voor mijn “wantrouwen”, niets persoonlijks natuurlijk maar het is geen normaal “ik heb 1000 pesos overgehouden” berichtje zoals je hier wel vaker tegenkomt.

Hi, nee dat snap ik, wij hadden 4 weken een rondreis gepland (vandaar het grote bedrag, je hebt niet overal in Argentinie ATM’s) maar door persoonlijke omstandigheden na een week weer terug waar we niet op hadden gerekend. Helaas is het geen land waar je even naar terug vliegt. Ik had het helaas ook liever zelf opgemaakt maar het liep anders.

Ik heb een maand door Argentinie gereisd en nog Pesos over. Door de zwarte markt kunnen de Pesos in Nederland niet worden ingewisseld. Heb je nog Pesos nodig? Neem dan contact met me op!