Hoi! Ik heb ook een hoop Argentijnse pesos over! Ik doe ze van de hand voor een koers van 1 euro - 10 pesos. Laat maar weten als je interesse hebt. Ik woon in Amsterdam.
Beste Linnetje,
Bedankt voor je reactie, maar ik ben al terug en voor mij hoeft niet meer dit derde wereld land te bezoeken en ik zal ook niemand aanraden om het te doen.
Linnetje1: de koers is nu 1 op 13. Ik neem ze graag van je over als je ze voor die koers weg doet.
Ghiulnar: ben erg benieuwd naar je beweegredenen waarom je zo negatief over Argentinie bent.
nl2ar: Dan bewaar ik ze liever voor als ik weer terug ga naar Argentinie!
Beste Linnetje1,
ik heb wel interesse in wat Argentijnse pesos. Heb je ze nog? Laten we dat dan via een PM verder regelen.
hahaha, da’s een goede Linnetje, ooit van inflatie in Argentinie gehoord? Tegen de tijd dat je terugkomt zullen je briefjes alleen handig zijn om vuur aan te steken. ![]()
Maar alle goeds!
Hallo
Hoeveel heb je!
ik wil ze wel overnemen voor 11 pesos voor €1,=
Groet Rinoes
Hoi Joost,
Bij welke bank zit je? Wij hebben ABN/ING en gaan ook naar Zuid-Amerika en heb tot op heden nog niks gehoord van activeren van bepaalde bankpassen!
Bij geen bank in NL of B kan je pesos voor Aegentinie krijgen. Het beste is om contant geld mee te nemen euro’s of dolars. Bij veel winkels en restaurants kun je met deze valuta betalen, maar moet je wel de hoogste koers vragen. Bij veel winkels en restaurants staat wat je voor krijgt. In december 2013 hebben wij 10 pesos voor €1 en 9 pesos voor 1$ gekregen. Op straat wordt je ook gevraagd om geld te wisselen, maar doe het maar niet want is veel vals geld in aanloop. Trouwens de mensen daar zijn niet bepaald aardig en proberen de touristen te beroven. Wij hebben een georganiseerde rondreis gemaakt en onze reisleider heeft voor ons geld gewisseld. Je kan ook pinnen maar veel automaten werken niet en bovendien krijg je minder voor je valuta. Deze situatie geld alleen voor Argentinië, waar echt een rotzooi is. Probeer je alle pesos in Argentinië op te maken, want hier krijg je niets voor. Het is een waarde los toilet papier.
In Chile kun je gewoon pinnen en mensen zijn heel aardig en behulpzaam in vergelijking met Argentinië. Bij Rabobank heb je de mogelijkheid om je pas te activeren voor het buitenland dus ook voor Zuid Amerika
Ghiulnar: aardige en minder aardige mensen kom je overal tegen. En geloof me: het is een mythe dat je als je op straat of op een “cueva” wisselt valse biljetten krijgt. Angst is altijd een slechte leider, wist je dat? Mijn zus heeft overigens een vals biljet van het bank-ATM gekregen!
Ik heb overigens gisteren nog gewisseld en 13,10 peso per euro gekregen.
Op een punt geef ik je gelijk: neem je overgebleven peso’s niet mee terug want je kunt ze nergens buiten Argentinie wisselen en, bovendien, met de huidige inflatie heb je er helemaal niets aan het bewaren voor een andere reis of aan iemand anders te geven voor een toekomstige reis. Maak het helemaal op of wissel het weer in voor euros.
Malou als je een betrouwbaar adres wilt hebben om je pesos te wisselen stuur me dan even een pb.
Ik begrijp nl niks van de negatieve reactie van Ghiulnar misschien heeft hij negatieve ervaringen gehad.
En Nl2Ar sorry dat ik het vraag, maar ik heb de indruk dat jij alleen maar aan het wisselen bent? Niet rot bedoelt hoor, gewoon nieuwsgierig!
Saludos vanuit een zonovergoten San Lorenzo!
euh, neen, ik wissel niet continu maar regelmatig, beter gezegd: ik bied mensen aan te wisselen hetgeen niet betekent dat ze het dat doen.
Kunnen we vanaf nu weer optopic reageren? Dus mensen die pesos over hebben in NL en het hier willen aanbieden ![]()
Ik heb nog 310 pesos over, woon in Utrecht, iemand interesse?
Via Wereldwijzer app
Hallo iedereen,
Wij vertrekken volgende maand naar Argentinie, en vroegen ons af waar je best peso’s kunt wisselen of als het beter is om te pinnen. Ik lees hier van jullie dat je 7 pesos voor 1 euro krijgt maar als je op wisselkoers.nl kijkt , zou je normaal 10 pesos voor 1 euro moeten krijgen… Ook heb ik reeds ergens gelezen dat er een enorm verschil is tussen de koers op de zwarte markt en bij banken… Waar en wat kun je dus het beste doen?
Alvast bedankt,
Jessica
De berichten van 7 peso voor 1 euro zijn al enkele weken/maanden oud en de koers van de peso is enorm gezakt de laatste tijd. Vandaag staat de officiële koers op nét geen 11 peso voor een euro (komt ook door de vrij hoge koers van de euro tov de dollar).
gewisseld: 16,10 per euro
Dus volgens jou kunnen we beter euro’s meenemen en daar wisselen dan? Waar denk je dat je het beste kan wisselen?
Stuur eens een privé-berichtje naar BartoloBA, hij kan je wel helpen ![]()
ok zal ik doen, toch bedankt!