Pesos overgehouden na vakantie (die je niet kwijt kunt in NL/BE)? Post het HIER!

Dank je wel voor de informatie

Dag Mensen,

ik ga december naar Argentinie; neem dan ook graag jullie peso’s over. Ik woon zelf in Amsterdam, maar kan de meeste steden gratis bereizen dmv mijn OV. Dus voor een stapelgeld en een gunstige koers kom ik graag langs. Je kan ook contact opnemen als je wat minder geld over hebt.

Gr. Erol

Hoi Flipsen, ik heb nog een andere vraag aan jou…ik zou graag begin januari naar Puerto Madryn reizen om de walvissen, pinguins etc te zien…ik lees echter overal dat dit maar tot en met december is. Wat mis ik als ik zo rond 10 januari daar aankom? Ik hoop dat je me er wat meer over kan vertellen…en we waren van plan een auto aldaar te huren…is dat goed te doen?
Alvast bedankt voor je reactie. Groet, Eric

ok even offtopic… walvissen zijn dan al weg, ze zijn er tot eind november begin december. Je zult je reis moeten aanpassen als je ze wilt zien want het is echt de moeite waard. En het zekere voor het onzekere nemen en zorgen dat je er begin november bent.
In januari zijn er wel orca’s maar niet zoveel als walvissen.

Oké bedankt, ik vertrek echter pas op 25 december naar BA maar vroeg me af of we dan Puerto Madryn moeten overslaan, of is het de moeite waard om daar rond te kijken als we toch onderweg zijn naar het zuiden?

Persoonlijk heb ik wat met Puerto Madryn, dus ik zou zeggen: gaan :slight_smile: Maar da´s persoonlijk. Je kan in de Peninsula Valdez nog genoeg dierenleven zien (en met wat geluk ook orca´s inderdaad), in Punta Tombo zijn er pinguin-jongen wat er leuk is en bij Puerto Rawson kan je nog een boottochtje maken op zoek naar kortsnuitdolfijnen. Maar het grote voordeel is dat Madryn een prima strand heeft en je er hoogzomer zit. Dus als je geen zin hebt in iets te ondernemen, ga je lekker een dagje op het strand liggen :slight_smile: De zee is overigens bijzonder koud, dat dan weer wel. Ook kan je (met wetsuit) duiken of snorkelen met zeeleeuwen, een super ervaring, maar prijzig (en ook weer koud). En het zijn gewoon wilde zeeleeuwen, dus óf je ze ziet en zo ja hoeveel, das ook weer de vraag. Maar ik vond het een geweldige ervaring en heb er maar 2 of 3 gezien. (snorkelen mag iedereen, duiken alleen als je je PADI hebt).

En nu weer On-Topic, anders kan je er beter een apart topic voor openen :slight_smile:

Is er nog iemand die pesos over heeft gehouden na zijn of haar vakantie? Ik neem ze graag over!

Wie heeft er nog Argentijnse Pesos over na zijn of haar vakantie? Regio Amersfoort/Apeldoorn. Ik neem ze graag over tegen de informele koers tot half november.
Chileense pesos zijn ook welkom.
Reageer even met een persoonlijk bericht svp.

Ik zoek ze ook nog steeds. Omgeving Amsterdam. Ik vertrek begin december!

Ik heb nog 2000 peso over van mijn vakantie. Vond ze nog onderin mijn koffer. Nog iemand in geinteresseerd? In Amsterdam (of den haag) bijvoorkeur

In wat voor coupures, japert?

de meeste zijn van 100 (geloof 17 x 100) rest is wat kleiner. Van 50 tot 5

Was meer ter controle, of het niet per ongeluk over Chileense of oude Argentijnse pesos ging :slight_smile: Jammer dat je er nog zoveel over had (niets waard in NL), maar ik weet zeker dat je er iemand blij mee kan maken hier!

Hey Japert, ik kan je peso’s overnemen. Mijn dochter woont in Amsterdam centrum.

Hallo Japert
Heb ook wel interesse in de Peso’s die je over hebt, maar wel tegen de “straatkoers” en niet de officiële.
Ik vertrek 1 Januari naar Argentinië, dus ik heb nog geen haast, het is altijd makkelijk dat je al wat peso’s hebt als je aankomt.
Als er meer mensen zijn die peso’s over hebben, ik wil je er vanaf helpen

Voor mijn verdere reis neem ik USD dollars mee, nee ik PIN niet en gebruik ook geen creditcard in Argentinië

Tonyfromthefields

Ik heb de peso’s zelf ook wat goedkoper gekregen dan de normale wisselkoers. Ik heb zelf ook 30 procent korting gehad.
@nl2ar reageerde als eerst. Als je nog interesse hebt, kunnen we wat afspreken. Centrum amsterdam is voor mij prima.

Hallo Japert, als je per inbox je contactgegevens stuurt vraag ik je mijn dochter contact met je op te nemen.
vr.gr.

Zou ze ook graag willen hebben!

Ik vertrek op 24 november naar Argentinië en Chili. Volgens mijn bank is beter meteen op het vliegveld te pinnen. Het is mogelijk in restaurants en winkels ook met Visa te betalen?
Groetjes, Bebe

Ik ben nu in Argentinië en wij konden bij onze gids voor een betere koers wisselen. 1 euro 10 pessos een dolar 8 pessos. Als in restaurant of winkels met dolars of euro wil betalen kan alleen bij de winkels of restaurants met vreemde valuta betalen als in de etalage een boord hangt met de koers. Maar je krijgt het rest in pessos. De entree bij de nationale parken is duurder geworden 130 pessos. Zorg je contant geld mee te nemen want je krijgt betere koers, maar wisselt het bij de gids of betaalt ermee