Hallo,
Vorig jaar kon ik in de meeste banken niet meer afhalen dan 300 pesos.
Alleen in Citybank van Salta kon ik zelfs tot 1500 pesos afhalen.
Hoe is de situatie nu?En in welke banken kan je 't meest geld afhalen?
Mvg.
Bart
Hallo,
Vorig jaar kon ik in de meeste banken niet meer afhalen dan 300 pesos.
Alleen in Citybank van Salta kon ik zelfs tot 1500 pesos afhalen.
Hoe is de situatie nu?En in welke banken kan je 't meest geld afhalen?
Mvg.
Bart
Momenteel geldt een max van $990 per transactie bij de meeste automaten. De ´speciale´ automaat die je bij de Citi-banken ziet staan geeft tot $2500 volgens mij in 1x. En je betaalt nu overal rond de $16 per transactie, óók bij Citi helaas.
Maar bij de ´gewone´ automaat kan je dus nog wel bijvoorbeeld 3x $800 pinnen, doe ik vrijwel dagelijks (volgens mij is EUR 500 per dag de max nu in Arg, maar ook afhankelijk van je eigen bank).
Bij Citibank met ‘nieuwe’ automaten kun je inderdaad meer halen. In ieder geval 2000 pesos. In Buenos Aires hoefde ik bij deze bank geen transactiekosten te betalen! Half augustus was dit in ieder geval nog zo…
Maar eind augustus is dit gewijzigd en nu betaal je helaas ook daar de $16 kosten :mad:
Vervelend zeg! Nu wordt het echt een heel duur geintje… Heb er 8 maanden gezeten, wil niet eens weten hoeveel geld ik wel niet kwijt ben geweest aan pinnen… Elke keer 3 euro aan de Argentijnse bank en 2 euro aan de ING…
Ik kan nog steeds gratis pinnen bij Citi bank in Buenos Aires!
Welke vestiging?? Ik boek NU mijn ticket :cheer:
In ieder geval Florida en Callao/Posadas
Wat is trouwens het voordeligste: geld afhalen via VISA aan de bank, of afhalen via Maestro?
Met je bankpas (Maestro) is goedkoper over het algemeen, maar dit hangt ook van je eigen bank af. Per transasctie (!) betaal je aan het Argentijnse bankautomaatbedrijf ongeveer 16 peso.